Barviti, igrivi in življenja polni. To so izdelki znamke Anida, za katero stoji Anita Miklavčič, magistrica akademska oblikovalka tekstilij in oblačil. Izbirate lahko med živahno keramiko, barvitimi šali in nogavicami s simpatičnimi motivi, drznimi kopalkami ter zanimivimi dodatki, kot so zapestnice in uhani. Skratka izdelki, ki kar kipijo od življenjske energije in igrivosti.

Anita Miklavčič je magistrica akademska oblikovalka tekstilij in oblačil, ki je pred nekaj meseci zaključila študij na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani. Med študijem je svoje znanje pridobivala tudi v tujini, na izmenjavi na estonski Akademiji umetnosti v Talinu in na Kingston University v Londonu. Tudi študijski proces je oblikoval podobo njene znamke Anida, predvsem pa Anitina barvita in igriva osebnost.

Kot namreč pove, se je znamka razvila povsem spontano, organsko, že v času srednje šole. Med študijem pa je le še bolj zrasla. V študijskih letih je ustvarjala različne izdelke, od nahrbtnikov do nogavic, sprva zase, nato pa na pobudo prijateljev še za bližnje, ki so izkazali interes.

»Pri oblikovanju vedno izhajam iz sebe in svojih občutkov, navdihujejo me barve, vzorci, ljubke in zabavne stvari, pravljični liki ter nostalgični spomini iz otroštva,« o motivih, ki jo pri ustvarjanju navdihujejo, pove Anita, ki so ji posebej pri srcu ljubke živali s človeškimi, personaliziranimi lastnostmi.

S svojim ustvarjanjem se rada vrača tudi v otroštvo ter se spominja stvari in motivov, ki so ji bili posebno ljubi, ko je bila še majhna deklica, poleg tega pa imajo v njenem srcu posebno mesto še danes. Neskončen vir inspiracije so ji tudi cvetlice živopisnih barv, ki s svojo živahnostjo in vonjem polepšajo dan. Takšni so tudi njeni izdelki, ki rišejo nasmeške na obraz in ob katerih se zaiskrijo oči:

»S svojo znamko si želim svet narediti bolj barvit, ljubek, topel in zabaven. Sem maksimalistka in zelo rada sem obdana s predmeti, ki mi s svojo ljubkostjo polepšajo dni. Sama želim s svojimi produkti ta občutek prenesti na svoje kupce.«

Znamka Anida je mešanica vsega, kar zakuha Anitina vsestranska ustvarjalnost. Mešanica vsega, kar rada počne skozi svojo oblikovalsko estetiko. Kot pove sama, bi le s težavo izpostavila en sam izdelek kot prioriteten, saj se rada posveča tistemu, kar ji je v določenem trenutku najbližje, najbolj navdihujoče in najbolj zanimivo. S tem pa gradi svoje malo oblikovalsko vesolje. Del tega je tudi znamka Anitas Illustrations, ki odraža njeno veliko ljubezen do ilustracije, ki je dobila krila med izmenjavo v Estoniji, zadnje čase pa v asortimanu zaznamo tudi vse več keramičnih stvaritev.

»Moji začetki znamke se bili v tekstilu in oblačilih. Ko sem bila na izmenjavi v Estoniji, sem imela super profesorico za risanje, ki me je navdušila nad ilustracijo, ta pa je od takrat naprej del vseh mojih produktov. Moje poti z glino so se prav tako prvič prekrižale v Estoniji, kjer me je prijateljica naučila uporabljati vreteno, bolj intenzivno pa sem s keramiko začela eksperimentirati doma med korono. Pri keramiki me najbolj navdihujejo izrazito nepravilne oblike, miniature, nepričakovani detajli in tako kot tudi pri drugih medijih ljubki motivi, barve in veliko detajlov,« o svojih številnih ljubeznih pove Anita.

Pri svojem ustvarjanju posebno pozornost posveča tudi trajnosti, ki je že od samega začetka ustvarjanja znamke ena najpomembnejših vrednot. Zato jo v kar največji meri vključuje v vse procese. Pri oblačilih in tekstilu tako uporablja reciklirane oziroma ‘dead stock’ materiale. Večina produktov pa je izdelana v Sloveniji v majhnih količinah, pri čemer sodeluje z malimi lokalnimi podjetji ali pa rokave zaviha kar sama. Verjame namreč v počasno modo, ki je diametralno nasprotje hitri oziroma instant modi, ki povzroča nepovratno škodo okolju. Svoje izdelke zapakira v papirnate kuverte in karton, medtem ko škatle reciklira. Prav tako je recikliran tudi ves papir, ki ga uporablja za tiskovine (printe, kartice, koledarje…).

Kreativki, kot je Anita, idej in izzivov za prihodnost tako ne manjka. Kot pove sama, pa bi rada svoje ustvarjanje ponesla v čim več izložb po svetu: »Zelo vesela sem, ko lahko svoje izdelke vidim v živo v različnih trgovinicah, zato bi si v prihodnosti želela, da bi bili moji izdelki v čim več ljubkih trgovinah po svetu. Rada pa bi tudi še več sodelovala z drugimi znamkami in se povezovala z oblikovalci, katerih delo občudujem.«