Tokrat vas popeljemo v prav poseben ambient, ki je plod slovenskega znanja in razvoja.

Pustili smo se zapeljati po Piranskem zalivu. Z našim gostiteljem, Vladimirjem Zinchenkom, direktorjem enega svetovno najbolj priznanih proizvajalcev plovil s sedežem v Sloveniji, smo poklepetali o pomenu trajnostne mobilnosti na vodi, ga povprašali o dizajnu jahte ter se pozanimali o njenem enkratnem lesenem interierju.

Zakonca Zinchenko sta sedem let preživela na jadrnici. “Ko sva se odpravila na pot, sva želela z jadrnico obkrožiti svet in najti kraj, kjer se bova ustalila. Šestkrat sva preplula Atlantski ocean, bila sva v Evropi, na Karibih, v ZDA, vsepovsod,” pripoveduje Vladimir, ki se je z ženo na koncu ustalil v Sloveniji. “Nekega jutra se je žena zbudila in rekla: ‘Vladimir, mislim, da imam dovolj morja. Želim si vrt.’ To je bilo v Antigvi. Odvrnil sem ji, da bom šel po lopato, da bo lahko obdelovala vrt. Ona pa je rekla: ‘Ne, pojdiva v Slovenijo.'”

V Sloveniji sta našla, kar sta iskala. “Lepa je, všeč so nama njena lega, jezik, kulinarika, tudi ljudje. Zdaj sva tukaj doma,” pripoveduje.

Dolgoletne navtične izkušnje so gospodu Zinchenku prišle prav, ko je svoje moči združil z najbolj priznanim proizvajalcem plovil v Sloveniji. Skupaj so ustvarili priznano znamko okolijsko odgovornih plovil. “Trudimo se, da bi bili čim bolj domiselni pri uporabi običajnih dizelskih motorjev: skušamo razviti čim zmogljivejši motor, ki je hkrati prijazen okolju. Polietilenska pena, ki jo uporabljamo pri gradnji, je reciklirana iz plastike. Jahta sicer ni hiša, vendar skušamo udobje na plovilu čim bolj približati udobju v hiši. To pomeni, da so na naših plovilih številni aparati, kot so veliki hladilniki, indukcijske plošče za kuhanje, pečice … in za vse to potrebujemo veliko energije. Običajno so za take porabnike vgradili dizelske generatorje, mi pa smo uporabnikom ponudili sončne panele, ki te aparate oskrbujejo z energijo,” pove lastnik, ki da veliko tudi na samo oblikovanje plovil. “Pri tem plovilu je sodeloval italijanski oblikovalec Marco Casali, priznani oblikovalec velikih jaht. V svojih plovilih ne uporabljamo preprostih materialov, temveč samo najboljše, ki jih je mogoče reciklirati.”

Eden od njih je tudi les, ki se v sodobni navtiki uporablja predvsem na palubi in pri notranji opremi. Tehnologija obdelave lesa je zelo razvita, kar omogoča številne oblikovalske možnosti in tako les svojo toplino in ekskluzivnostjo blesti tudi v vseh prostorih lepotice, ki nas je gostila na svojem krovu.

O možnostih uporabe lesa v navtiki smo se pogovarjali z inženirjem lesarstva, Boštjanom Smolejem. “Dandanes se les v navtiki uporablja v manjši meri kakor v preteklosti: takrat je bila večina plavil zgrajenih iz lesa,” pove inženir, ki pravi, da je za navtične pogoje potrebno izbrati pravi les. “Za notranjo opremo je bil najpogostejši material tik, ki je zelo priznana drevesna vrsta v ladjedelništvu zaradi svoje odpornosti na vremenske razmere. V zadnjem času pa sta zelo priljubljena tudi hrast in oreh.” Na krovu se lahko uporablja tako masiven les kot furnirane vezane plošče, ki so zaradi boljše odpornosti na vlago, sol in UV žarke še dodatno lakirane.

Masivna hrastova jedilna miza, masivna tikovina pod stopali ter furnirano pohištvo v podpalubju tako skupaj soustvarjajo prestižen interier jahte, ki se bo tudi v ostrih vremenskih pogojih lepo staral.

Prispevek je nastal v sodelovanju z javno agencijo SPIRIT Slovenija in finančno podporo Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo Republike Slovenije, Direktorat za lesarstvo.

Fotografije: Studio Bomba (Aljoša Rebolj) za Greenline Yachst in Klavdije Košir