Na Starem trgu v Ljubljani je svoja vrata odprl lokal, ki navdih za svoje jedi črpa iz bogate zakladnice slovenskega kulinaričnega izročila. In če je izvrsten šef kuhinje Izidor Kržišnik zadolžen za izbirčne želodce, pa je izvrstna oprema lokala na kožo pisana vsem oblikovalskim sladokuscem.

Osnovni koncept lokala Landerik je vseobsegajoča ljubezen do naše domovine, do njene naravne moči in rodovitnosti zemlje. Zato v njihovi ponudbi najdemo le najboljše osnovne sestavine iz vseh kotičkov Slovenije, ki jih v kuhinji spretno kombinirajo v vsem znane, domače jedi: pražen krompir, soško postrv ali pa carski praženec – seveda vse pripravljeno z avtorskim podpisom.

Sporočilo o ljubezni do slovenske zemlje in kulture pa so podkrepili tudi številni oblikovalci, ki so sodelovali v projektu opreme. GAO arhitekti, ki so zasnovali in oblikovali interier lokala, so izhajali iz funkcije in potenciala danega prostora, njegovih prostorskih parametrov ter vizije naročnika in znamke Landerik: iz več kot štiristo let starega pritličnega prostora v eni od ljubljanskih baročnih stavb; iz dolgega, ozkega in visokega volumna, prepredenega s podpornimi zidovi in nepravilnimi oboki. Prav slednji so – obarvani, nežno osvetljeni in vizualno pomnoženi skozi sferična svetila in okrogla ogledala – postali glavni akcent novega interierja.

Lepote in dobrote z roko v roki

V dolgem prostoru so arhitekti ustvarili več manjših ambientov, ki se postopoma nizajo v globino stavbe: ob vhodu nas pozdravijo udobne oblazinjene klopi, oblečene v usnje v odtenku terakote, ki aludirajo na rodovitno prst; hrastovi stoli z zaobljenimi nasloni, ki nas spomnijo na mogočna, stoletna drevesa; črne letvice, ki sestavljajo v zaledje umeščeno kuhinjo in bar, pa nas v mislih odpeljejo v gosto obraščene gozdove. Toalete so obložene s ploščicami iz terakote, položenimi v ribjo kost, ki nas v svoji obliki spomnijo na slovenske vršace. Vse te raznolike elemente v celoto poveže osnovna barvna paleta v temnejših sivih tonih, ki objema tla, strop in nekatere stene.

Posebnost v oblikovanju je gotovo visoko dvignjen pult iz valjane pločevine, ki prostor navidezno loči na vibrantni ulični in umirjeni zasebnejši del. V sledenjem se večje družbe lahko sprostijo v bližini kamina in elegantnega bara, za impresivno, masivno šefovo mizo, ki so jo zasnovali v studiu Formawood.

Da pa je prostor zares avtentičen, je z arhitekti pri opremi sodelovalo več oblikovalcev, prav tako navdušencev nad naravnim in starodavnim: od Ane Klun (KLUN komunikacije), ki stoji za celostno grafično podobo lokala – od imena pa do majhnih ornamentalnih detajlov, ki krasijo stene in lesen jedilni pribor -, do oblikovalke Hane Karim, ki je za lokal oblikovala unikatno, ročno izdelano keramično posodo v organskih oblikah. Poseben poudarek visokemu pultu pa je dodal Dejan Pfeifer iz Studia Drevo, ki je iz lesenih morskih naplavin izdelal unikatno svetilo, ki navidezno zaplava nad to posebno mizo.

Ljubljana je tako pridobila prostor, v katerem si lahko napasete oči in brbončice in se mimogrede nalezete ljubezni do lepot in dobrot naše domovine.

Interier: GAO arhitekti

Fotografije: Miran Kambič