Svetloba je pomembna komponenta prostora, ki pogosto vpliva na našo predstavo v prostoru in počutje. V široki paleti svetil, ki so na voljo, lahko prav vsak najde nekaj, kar mu je pisano na kožo, mi pa smo se zaljubili v igriva, a obenem elegantna Lučkabučka svetila, ki v dnevni svetlobi služijo kot dekoracija, ob večerih pa zasijejo v polnem sijaju.

Po znamko Lučkabučka ustvarja umetnica Lučka Berlot, ki je po končanem študiju likovne pedagogike povsem zaplavala v pedagoške vode. Ideja o izdelavi prve lučke se je v njej porodila povsem naključno, ko dolgotrajno pohajkovanje po trgovinah s pohištvom in iskanje prav posebne sobne lučke v študentskih letih ni obrodilo sadov. Izziva se je tako lotila kar sama. Njena prva lučka je nastala kar na domačem balkonu, kjer se je s kladivom in dletom lotila kosa pihanega betona.

Odtlej se je marsikaj spremenilo, ne le delavno okolje in orodje, sčasoma so se ji porodile nove ideje in spoznanja. »Proces se je precej spremenil, tista prva je nastajala na balkonu, samo s pomočjo dleta, kladiva in žage. Potem sem si sčasoma uredila atelje, nakupila orodje ter druge pripomočke, hkrati pa sem tudi spoznavala nove materiale ter tehnike. Še vedno pa so vsi moji izdelki v celoti narejeni ročno,« pojasnjuje Lučka. Njene izdelke odlikujejo izčiščene naravne oblike in teksture, prepričali pa bodo tako ljubitelje elegance in sofisticiranosti kot tudi posameznike, ki jim je ljubša igrivost.

Na sejmu Ambienti se je predstavila s kolekcijo svetil Moseanic, katerih rdeča nit je uporaba mikro plastike, nabrane med čistilnimi akcijami ob obalah Jadranskega, Egejskega in Libijskega morja. V kombinaciji z naprednimi in okolju prijaznimi materiali je tako eden glavnih onesnaževalcev našega planeta dobil terazzo podobo. S tem je želela oblikovalka opozoriti na svetovni problem onesnaženosti in opozoriti na mala podjetja, ki spodbujajo odgovorno potrošništvo. Njen trud in vizija nista ostala skrita žiriji. Z inovativno idejo si je Lučka prislužila nagrado za enega najbolj drznih in svežih produktov Top idej. »Trenutno največ delam z zrakosušečim porcelanom. Le-ta mi daje ogromno svobode pri kombiniranju različnih materialov, in to mi je res pomembno. V moja najnovejši kolekciji Moseanic sem združila porcelan in naplavljeno plastiko ter tako povezali dve področji, ki mi veliko pomenita; oblikovanje ter odgovoren odnos do okolja. V tej kolekciji vidim še ogromen potencial, v načrtu imam nadaljnji razvoj ter nadgradnjo. Vsekakor vidim prihodnost ravno v tem – v uporabi materialov, ki so trajnostni in morda celo pripomorejo k zmanjševanju okoljskega odtisa,« pojasnjuje Lučka.

Njena želja je tudi ozaveščanje o pomenu svetlobe in kvalitetnega oblikovanja, sploh v prostorih, v katerih se zadržujemo velik del vsakdana. Njena pot se tako pogosto križa s somišljeniki, ki cenijo slovensko oblikovanje in skrbno oblikovane izdelke ročne izdelave: »Težko je govoriti na splošno, ampak moja izkušnja je, da dobro oblikovani izdelki ljudi prepričajo. To ne pomeni, da bi jih vsi imeli v svojih domovih, ker imamo ljudje zelo različne okuse ter življenjske stile. Po mojem mnenju izdelek, ki je dobro oblikovan, pusti vtis. Menim, da se Slovenci zavedamo vrednosti dobro oblikovanih izdelkov in predvsem kvalitete lokalnih ročno izdelanih produktov. Jih pa na žalost pogosto še ne znamo cenovno pravilno ovrednotiti.«

Svoje sporočilo o sooblikovanju prostora skozi svetila je razširila tudi na druge umetniške struje in združila moči s podobno mislečimi. »Zadnje čase precej sodelujem z arhitekti in notranjimi oblikovalci, ki so nekakšen most med naročniki in mano. Včasih gre za celostne ureditve prostorov, ko za dotičen prostor izdelam svetila po meri, jih prilagodim obstoječemu ambientu in željam ter potrebam naročnikov. Včasih pa so moja svetila v prostoru bolj kot nek dodatek, češnja na torti. Nekaj posebnega, kar prostor naredi še bolj topel, čaroben,« pojasni.

Na njeni spletni strani in v domžalskem studiu boste tako lahko občudovali številne, z veliko mero estetike oblikovane izdelke. Proces izdelave ene same lučke je težko strpati v časovni okvir, saj gre za zelo raznoliko paleto izdelkov. Sama lučka prvo podobo dobi v obliki skice, nato na vrsto pride iskanje pravih materialov in oblikovanje, velika mera potrpežljivosti. »Po pravici povedano, nikoli se še nisem “štopala”, da bi imela podatek o tem, koliko časa potrebujem. Sigurno pa več kot en delovni dan,« z nasmeškom pove oblikovalka, ki si v prihodnosti že postavlja nove izzive: »Pri oblikovanju vedno stremim k temu, da so moji izdelki čim bolj estetski, hkrati pa tudi čim bolj prijetni za uporabo. Oblikovanje svetlobe v prostorih se mi zdi zelo pomembno, zato se čutim odgovorno, da se v prostorih, ki jih osvetljujejo moja svetila, ljudje dobro počutijo. Tukaj pa seveda ne gre brez poznavanja tehnologije. Zato bi mi bil največji izziv oblikovati svetilo, ki bi bilo optimalno tako z vidika estetike, kvalitete svetlobe in trajnostnega načina izdelave.«

Več: Lučkabučka