V ateljeju Urške Kadunc iz gline nastajajo igrivi in simpatični keramični kosi, ki so nastali kot odraz uporabnosti in dolgoletne slovenske tradicije lončarstva. Ustvarjalka je v tradicijo slovenskega oblikovanja gline vnesla duh svežine, modernosti in trajnosti, s čimer želi dolgoletno obrt prilagoditi sodobnemu času. To vizijo odražajo tudi njeni izdelki, ki jih najdete pod znamko Ursi ceramics.

V industrijski in grafični oblikovalki, ki je znanje pridobivala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, vmes pa pol leta izkoristila tudi za študij grafičnega oblikovanja v Parizu, se je prebudila velika želja po oblikovanju gline na vretenu. Osnov se je izučila na tečajih lončarstva v lončarskem ateljeju SEM, kjer je pod budnim očesom vodje ateljeja Eve Peterson Lenassi pridobila pomembne izkušnje in izpilila tehniko.

»Veselje do oblikovanja gline na vretenu je kmalu prerasla v ljubezen, temu je sledil nakup lastnega vretena in peči, hobi pa je prerasel v profesionalno aktivnost. Ker pa se učenje nikoli ne zaključi, se o obdelavi gline trenutno izobražujem preko Youtuba, knjig in predvsem iz prakse ter lastnih napak,« z nasmeškom poudari Urška.

Med brskanjem po njenem Instagram profilu lahko občudujete zanimive krožnike, sklede, skodelice in vaze, najboljša lončarska vaja pa je po njenem mnenju izdelava seta podobnih izdelkov. Pri procesu učenja različnih tehnik oblikovanja gline na vretenu si je izbrala predvsem krožnike in skodelice, saj se proces teh dveh tipov izdelkov med seboj močno razlikuje, zaradi česar je mogoče svoje znanje dodatno razširiti.

»Razlog, zakaj so v moji kolekciji trenutno večinoma krožniki in posode, je v tem, da z njimi trenutno raziskujem različne tehnike proizvodnje. Kot industrijski oblikovalec na glino ne gledam kot na material za unikatno oblikovanje, ampak kot trajnosten in lokalno pridelan material prihodnosti. Z osvojenim znanjem želim razširiti področje uporabe materiala na uporabno pohištvo,« pojasnjuje oblikovalka.

Njeni izdelki so obdelani z vnaprej pripravljenimi glazurami, saj zaključni sloj obdelave izdelka z glazuro zahteva svojevrstno obsežno poglavje testiranj, znanja in časa. Trenutno se želi posvetiti predvsem tehnikam oblikovanja gline, v prihodnosti pa bi se rada podala tudi na pot raziskovanja glazur. Pri tem opozarja, da glazure niso edini zaščitni premaz, ki ga velja uporabiti. Avstralski strokovnjaki so tako razvili hidrofobni premaz za keramiko, ki ga je uporabila tudi pri zaščiti svetil. Na zadnjem sejmu Ambienti se je namreč predstavila tudi z glinenimi svetili.

»Oblikovanje svetil je pravzaprav rezultat oziroma nadaljevanje moje osebne oblikovalske poti. Že v času študija me je glina kot material zanimala in privlačila. Do oblikovanja iz gline pristopam predvsem iz vidika industrijskega oblikovalca, kar pomeni, da jo vidim v kontekstu uporabnih predmetov. Izdelati glineno luč je bila ena prvih idej, ko sem se spraševala, kaj lahko naredim iz nje. Luč sem oblikovala na tak način, da ustvarja tako uporabno svetlobo (navzdol) in ambientalno svetlobo (navzgor), to ji omogoča odprtina na vrhu glinenega senčnika. Kot celota je luč namenoma zadržane, morda celo tradicionalne oblike in barve, ker si ne želim, da v prostoru nase opozarja, ampak da ga predvsem podpira v smeri domačega in toplega ambienta. Serija glinenih luči zame predvsem predstavlja uspešno zaključeno pot analitičnega/praktičnega razmišljanja in spodbuda za nadaljnje delo v tej smeri,« razloži Urška.

Izzivov ji tako tudi v prihodnosti ne manjka. Največji izziv pa je njena vizija sama, torej tista, zaradi katere je sploh zaplavala v lončarske vode.

»Moja vizija pa je izdelava uporabnih predmetov iz gline in ohranjanje tradicionalne slovenske obrti. Želim si združiti obrtniškega znanja z modernim trajnostnim oblikovanjem. Menim, da obrtniška znanja ponujajo to, kar danes najbolj potrebujemo: lokalno pridelane, visoko kvalitetne in trajnostne izdelke. Kar obrtniškemu znanju primanjkuje, je sodobno oblikovanje in razumevanje marketinga,« zaključi.

Fotografije: Ursi ceramics