Erin Design: lepota epoksidne smole

Lični izdelki, ki jih odlikuje barvitost in eleganca epoksidne smole, so simbol znamke Erin design, pod katero ustvarja Urša Šimunić. Ustvarjalka, predana lepoti, je v ustvarjanju z vse bolj priljubljeno epoksidno smolo lahko izrazila svojo kreativnost, ki se odraža v unikatnih izdelkih za dom.

0

Urša  je bila, preden si je ustvarila družino, predana svojemu poklicu make up artistke. Svoje znanje je uporabljala pri ličenju igralcev v gledališču, v filmih, pa tudi za revije in številne druge projekte. Po rojstvu prvega otroka je projektno delo zamenjala za delo v prodaji kozmetike, kjer je ohranila stik z estetiko, barvami, ustvarjalnostjo. Ideja za ustanovitev znamke Erin design se je porodila ob menjavi poklica, ko se je zaposlila v avtomobilski korporaciji kot prodajna svetovalka. »Zaposlitev mi je omogočala lep zaslužek in nova znanja, izgubila pa sem ustvarjanje, kreativo. Sčasoma nisem več mogla utišati želje po ustvarjanju, pogrešala sem barve, ročno delo, oblikovanje. V tem času je prav tako prišlo do določenih sprememb v podjetju, ki so bile pika na i in spoznala sem, da se bliža čas za slovo. V tem trenutku me je presenetila druga nosečnost. To obdobje materinskega dopusta je bila zame prelomnica, saj mi je dalo čas za razmislek, čas za delo na sebi in skupek vsega je bila ideja in začetek Erin design,« pojasnjuje ustvarjalka.

Znamka Erin design združuje epoksidno smolo z široko paleto materialov, rdeča nit pa je neomajna domišljija, ki omogoča dih jemajoče kombinacije. Umetnost iz epoksidne smole, v svetu bolje znana pod pojmom resin art, odlikujejo fluidne linije in večdimenzionalnost. Samo epoksi smolo se najpogosteje združuje z materiali, kot so les, platno, kamen, pa tudi skrilavec, kovine in steklo.  Pri obdelavi lesa ji na pomoč priskoči lokalni oblikovalec lesa ali pa uporabi kose, na katere naleti v trgovinah, sama pa poskrbi za končni videz z epoksidno smolo. Le ta je sicer pogosto uporabljena v kombinaciji z lesom, vendar ustvarjalci vse prepogosto prisegajo le na eno samo barvo, medtem ko je Uršina tehnika nekoliko drugačna: »Sama z epoksidno smolo delam na drugačen način, lahko bi rekla na »slikarski« način. Vlivam na površine, manipuliram z različnimi barvami in dodatki. Pri tem uporabljam zelo različne tehnike, ki sem se jih naučila v Nemčiji in Ameriki, veliko pa je plod lastnega eksperimentiranja. Zelo rada vključujem prave kristale, saj verjamem, da umetnini dodajo še višji pomen.«

Ustvarjanje enači z meditacijo, saj ji omogoča, da se odmakne od vrtinca vsakdana in se potopi v svet domišljije, ustvarjanja. Med ustvarjanjem zelo rada posluša podcaste, redko kdaj ji družbo dela glasba. »Sama, stran od vsakodnevnih opravil, otroškega direndaja, sem zaprta v delavnico, kjer imam ogromno različnih barvnih past, bleščic, pravih kristalov, školjk, akrilnih barv in še in še. Četudi kdaj nimam trenutnega navdiha za ustvarjanje, me pomirja že pospravljanje in urejanje svoje delavnice,« pojasnjuje Urša, ki jo pri ustvarjanju navdihuje predvsem narava: »Novo inspiracijo pa dobim v naravi, opazovanju oblakov, vode, kamnin, veliko pa tudi iz različnih interierjev, ki jih raziskujem kar po spletu.« Velika večina izdelkov je izdelanih po naročilu, ob poustvarjanju že izdelanih kosov, z veseljem pa prisluhne tudi idejam stranke, saj v sožitju z Uršino vizijo nastanejo unikatni kosi, pisani na kožo posamezniku: »To se mi zdi pomembno, da vsaj nekoliko ohranjam svoj stil.«

In kako poteka sam proces ustvarjanja? V začetku si dobro pripravi delavno okolje, izriše skico izdelka, določi barve in dodatke, ki jih bo uporabila, ter poskrbi za zaščito. »Nadaljnjih 30 do 60 minut je zame prava nirvana! Mešanje in polivanje smole, nad katero nimaš veliko nadzora, je pomirjajoče na svoj način. Včasih se mi zdi, da je smola našla mene in ne jaz njo, saj sem vedno želela imeti vse pod nadzorom, tukaj pa gre za vse prej kot le to! Tudi ko zaključiš z ustvarjanjem, zadovoljno pogledaš na končni izdelek, te naslednji dan lahko prihod v delavnico preseneti, saj gravitacija čez noč naredi svoje in vsi vzorci lahko izginejo, se uničijo, če nisi bil 100-odstotno natančen pri predpripravi samega ustvarjanja,« pojasnjuje ustvarjalka. Po fazi sušenja smole zbrusi še robove, pobarva detajle, naolji les in naredi vse, kar je potrebno, da je izdelek oziroma umetnina brezhibna. Za piko na i na vsak izdelek vžge še logotip Erin design.

Občudovanja vredne deske so bolj kot rezanju namenjene postrežbi. Z nožem je mogoče rezati le po lesenem delu, medtem ko epoksidna smola ni primerna za rezanje. Poleg tega je izdelke priporočljivo čistiti ročno, ob uporabi tople vode in detergenta. »Tako kot ostale lesene deske, tudi Erin desko vsake toliko naoljite s kapljico olja (lahko kar olivnega) na lesenem delu,« svetuje Urša.

Ker je ustvarjanje z epoksidno smolo na stari celini še v povojih, ustvarjalki izzivov ne manjka. »Trenutno mi največji izziv predstavlja dobava epoksidne smole. V Evropi se trend ustvarjanja s tem medijem še ni tako razvil kot v Avstraliji in Ameriki, zato je toliko manj ponudnikov. Sama uporabljam le zelo kvalitetno smolo iz Amerike in trenutna »Korona situacija« po svetu močno vpliva na dobavljivost. Drug »izziv« pa je usklajevanje časa med dvema predšolskima otrokoma, službo in Erin design,« zaključuje Urša.

Fotografije: Mojfokus

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *