Za kvalitetno notranjo opremo sta potrebna dober arhitekt in dober obrtnik. Če sta oba - obrtnik in arhitekt - odlična, pa lahko skupaj ustvarita interier, ki ne bo le kvaliteten, pač pa brezčasen.

Arhitekti okoli sebe radi zberejo skupino obrtnikov, ki jim zaupajo: električarja, vodovodarja, slikopleskarja in, najpomembneje, dobrega mizarja. Simbioza in zaupanje med arhitektom in mizarjem je ključnega pomena, saj morata – da bi naročniku zagotovila kvalitetno zasnovo in izvedbo – delovati kot enakovredna partnerja, kot utečena ekipa. Studio.a+v je za svojega “hišnega” mizarja izbralo podjetje MBM Rezar, s katerim že več let plodno sodelujejo; in ko se je direktor podjetja lotil gradnje svoje hiše, ni dolgo razmišljal, koga bo najel za projektiranje notranje opreme.

“Všeč so mu bili naši projekti in naša estetika, zato se je pri načrtovanju obrnil na nas,” pripoveduje Viktorija Žavbi, arhitektka. “Pri enem od naših prejšnjih projektov, ki smo ga izdelali v sodelovanju z njim, smo uporabili marmor hotaveljčan, v katerega se je zaljubil. Želel je, da ga uporabimo tudi pri zasnovi opreme njegove hiše.”

S to odločitvijo je bilo že marsikaj določenega: temen marmor z izrazitimi belimi žilami so arhitekti dopolnili s temno sivo barvo in toplim hrastovim lesom ter pohištvo oblikovali v svojem značilnem slogu. Nastalo je več monolitnih, a razbitih pohištvenih kosov, v katerih se prepletajo ploskve marmorja, lesa in sivine. “Pri zasnovi smo stremeli k temu, da je brezčasna in hkrati sodobna; izčiščena, a hkrati topla,” pove arhitektka.

Niša, jama, luč

Že ob vstopu v hišo zagledamo velik lesen volumen, v katerem so skriti servisni prostori. Nato se pot razcepi na dve krili: v pritličnem krilu najdemo kuhinjo, ogrevano klop ob kaminu, jedilnico, dnevno sobo in pa prav posebno oblazinjeno nišo, s katere lahko opazujemo dogajanje na vrtu, prelet metuljev pred oknom ali pa čudovit razgled na sosednjo cerkev.

V pritličju drugega krila se nahaja spalnica s kopalnico. Prav slednja je najbolj zanimiv prostor v celotni hiši, saj smo v njej celoti obdani s črnim marmorjem. Premišljena igra svetlobe – skozi spuščeni strop in skozi letvice po meri narejene savne – v nas vzbudi primarno občutje jamskega zavetja.

Osvetlitev je premišljeno oblikovana tudi v preostalih prostorih in – kjer je bilo le možno – vkomponirana v mizarske kose pohištva. S tako ambientalno svetlobo, ki proseva izpod vrha vgradnih omar, iz niš in celo iz ročaja stopnišča, so arhitekti težko masivno opremo še omehčali in funkcionalnemu pohištvu dodali unikatno in estetsko vrednost.

Hiša za mizarja je tako več kot le hiša z mizarskim pohištvom: je hiša, kjer mizar poseda na ogrevani, marmornati klopi ob kaminu; je hiša, kjer se zvečer sprosti v savni; je hiša, kjer s pogledom na uokvirjeno naravo, čeprav obkrožen s svojimi izdelki, odmisli delo.

Interier: Studio.a+v

Fotografije: Žiga Intihar