Matic Benet Ceramics: harmonija narave in arhitekture

Le redki v svet ustvarjanja zaplavajo zgolj po naključju, večina ustvarjalcev namreč že v rani mladosti pokaže zanimanje za oblikovanje in estetiko. Tudi oblikovalec keramike Matic Benet je eden tistih, ki ga je pot ustvarjanja vodila skozi številna področja, vse od arhitekture in grafičnega dizajna do oblikovanja keramike. Svoje čudovite keramične stvaritve predstavlja pod znamko Matic Benet Ceramics.

0
Foto: Uroš S. Abram

»Arhitektura je bila moja prva ljubezen že v 5. razredu in od takrat naprej se je zanimanje samo še stopnjevalo. Na faksu pa sem se znašel v manjši zagati, saj zase nisem našel planerja, ki bi ustrezal mojim potrebam in se zato odločil, da si oblikujem svojega. Ob navdušenju prijateljev in znancev sem ustvaril produkte za organiziranje časa pod znamko Organized.si. Arhitektura in grafično oblikovanje sta super, vendar sem preživel ogromno časa za računalnikom, kar mi je povzročalo kar nekaj težav, od dioptrije do glavobolov in podobno. Odločil sem se, da potrebujem nekaj ‘brez ekranov’ in ravno v tistem času pri prijateljici na Instagramu zasledil delavnico oblikovanja keramike,« pojasni Matic in se obenem namuzne, kako prikladne so reklame, ki se vmešajo med objave na družabnih omrežjih.

Tako se je odločil, da se udeleži triurne delavnice oblikovanja skodelic, ki ga ni pustila ravnodušnega. Že na poti domov je tako kupil prvi paket gline in se za štirimi stenami doma lotil ustvarjanja. Znanje je nadgradil še s številnimi delavnicami in tečaji, nekaj pridobil tudi z ogledom posnetkov na You Tubu ali pa je med oblikovanjem gline opazoval katerega izmed prijateljev.  Svoje izdelke je delil tudi na družabnih omrežjih, tako je bil deležen številnih vprašanj, kje bi bilo mogoče te izdelke tudi kupiti. To je bil povod za oblikovanje znamke Matic Benet Ceramics.

Foto: osebni arhiv

Vsekakor mu na poti rokovanja s keramiko ni zmanjkalo izzivov. »Z izzivi se srečujem vsak dan in prav je tako. Se mi zdi, da mi trenutno največji izziv predstavlja centriranje gline na lončarskem vretenu. Saj si predstavljate, kako hitro se zadeva vrti, in to mi ni prav v nobeno pomoč. Zgodilo se je že, da mi je kepo gline vrglo čez cel studio. No, tudi to bo enkrat za mano in se bom spominjal teh super časov, ko sem se učil in zabaval ob tem,« pove.

Jasno je, da se ob številnih tehnikah vsak oblikovalec znajde pred preizkušnjami in izzivi, ki jih z veliko mero kreativnosti premaga: »Je pa tudi res, da vsi ne potrebujemo delati vsega in uporaba tehnik, ki so nam ljube, samo še bolj odraža naš stil in občutek do tega naravnega materiala. Mogoče ročaji na skodelicah izgledajo super in so uporabni, sicer mi ne predstavljajo nekega izziva pri izdelavi, ampak mi nekako res niso ljubi. Rad imam skodelice brez ročajev, ker so nekaj posebnega in jih je mogoče uporabiti na več načinov. Poleg kave in čaja so uporabne tudi za omake ali prigrizke. Sam sem tega mnenja, da mora vsak izdelek imeti več možnosti za uporabo, ker se ga potem sigurno ne naveličamo!«

Foto: Lea Grom

Številni Slovenci so ponosni lastniki keramičnih monster, s katerimi se je Matic uveljavil v slovenskem ustvarjalskem prostoru. V zadnjem času pa se je preusmerili v drugačne oblike.»Keramične monstere – sklede za sadje, bombone, nakit, mila, drobiž – so bile pravi bum in navdušenje od začetka ustvarjanja znamke Matic Benet Ceramics. Začelo se je že od malih nog, ko sem stari mami pomagal na vrtu, z atijem pa sva imela kar nekaj sobnih rastlin. No, navdušenje nad sobnimi rastlinami se v zadnjem času samo še stopnjuje. Moja soba in pisarna sta praktično kot džungla.

Posledično je prišlo navdušenje do oblikovanja skled v obliki listov monstere,« pojasni. Velikost monsterinega lista je bila prikladna za oblikovanje sklede za sadje, ki monumentalno stoji na domači kuhinjski mizi. Pri oblikovanju keramike ga navdihuje narava, črpa pa tudi iz znanja grafičnega dizajna. Njegovi izdelki slavijo organsko obliko, včasih pa le to združi  z arhitekturno ravnimi linijami in vzorci ter tako »izrazi še ideje  svoje druge možganske polovice«. Poleg spontanosti, ki ga vodi pri oblikovanju, se mu nekaj idej utrni tudi med spanjem, včasih so za to zaslužne tudi stranke,  skupno je, da pri kovanju novih izdelkov vedno izhaja iz sebe. 

Foto: Mojca Klepec

»Oblikovanje keramike je moja joga! Priklopim bluetooth zvočnik in akcija. Ko začnem ustvarjati z glino je, kot da bi odrezal virtualno realnost. Računalnik ostane v domači pisarni, mobitel vzamem s seboj, vendar ga popolnoma izklopim in včasih tudi pol dneva pozabim pogledati obvestila. No, v zadnjem času sem se navadil, da si kakšen čaj in piškote prinesem kar pred pričetkom izdelovanja, ker me dostikrat glina tako potegne vase, da tudi na to pozabim,« o meditativni vlogi gline pove ustvarjalec.

Glina omogoča tudi pomembno povezanost z naravo, pobeg pred vrtincem vsakdana in virtualnostjo: »Pri glini mi je zelo zanimivo to, da je naravni material in ob vse večjem virtualnem svetu, mi to še vedno daje nek stik z naravo, sploh če je zunaj grdo vreme. Ob lepem vremenu se zelo rad podam v gozd ali gore, kjer najdem navdih za nove kolekcije in si tudi tam malo napolnim baterije z energijo.«

Foto: Kristina Smodila

‘Zdravilno’ moč gline v zadnjem času odkriva vse več ustvarjalcev, zato je v slovenskem kreativnem prostoru mogoče opaziti številne keramične izdelke. Pa med oblikovalci vlada vzajemna naklonjenost in pomoč ali je prisotna velika mera tekmovalnosti? »Ja in ne. Odvisno, koga vprašate in kako se ustvarjalci ujamemo med sabo, kar se tiče stilov in osebnosti. V veliki večini smo si kar naklonjeni in si pomagamo med sabo, konec koncev vsak razvija svoj stil, tako barvno kot tudi oblikovno. Super se mi zdi, da se med sabo dostikrat tudi priporočimo,« o tem pove Matic.

Njegov stil odlikujejo naravni toni in oblike, saj tovrstni izdelki ob hrani še bolj zaživijo, zato ob povpraševanju po bolj živahnih tonih, brez zadržkov priporoči drugega oblikovalca keramike: »Prav tako drugi priporočijo mene. Zdi se mi super, da se med seboj podpiramo in vemo, da si s tem ne krademo strank, ampak ostajamo zvesti svojemu oblikovanju. Seveda se je dostikrat že zgodilo, da sem bil kopiran ali pa celo, da so bile moje oblike tako podobne oblikam nekega drugega ustvarjalca, da sem bil obtožen kopiranja. Potrebno se je zavedati, da so v keramiki vsi kosi večinoma unikatni, tako da je popolno kopiranje skoraj nemogoče, če pa že uporabljam enake materiale, pa vsekakor moje roke niso zmožne narediti enakih izdelkov, kot jih je ustvaril nekdo drug. Vsekakor bi ob tem apeliral tudi na stranke, ki naj že ob samem povpraševanju izberejo takega ustvarjalca, ki dela v takih okvirih, kot so njihove želje.«

Foto: Uroš S. Abram

»Trenutno so vsi izdelki narejeni v manjših količinah in zelo butično, vendar je moj cilj za prihodnost postaviti določen izdelek na police večjih trgovskih verig in ga tako približati večji množici ljudi. Prav tako je v planu širitev izdelkov v tujino in izdelava večjih servisov za restavracije, kar se delno tudi že dogaja,« pove Matic. Na njegovem blogu je mogoče zaslediti tudi recepte, ki so zaživeli na njegovih keramičnih mojstrovinah in želi si, da bi bilo tega v prihodnosti še več. V njegovi delavnici se ves čas nekaj dogaja, svoje ustvarjanje pa redno objavlja na spletni strani www.matic-benet.com in družabnih omrežjih. »Kupujte lokalno, vzemite si čas zase in hrana je še okusnejša, če jo jemo iz ročno narejene keramike,« zaključi.

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *