Tokrat smo bili povabljeni v prav posebno stanovanje, katerega del je ustvarjani studio. Lastnica v njem oblikuje keramiko; in ravno njen odnos do gline in prefinjenih oblik preveva vsak kotiček tega fascinantnega ambienta.

Anja Slapničar je ena od naših najbolj priznanih oblikovalk keramike. Že od malega je ustvarjala, najraje z babico, ki ji je posvečala svoje popoldneve. Oblikovala je iz gline, blata, mase za piškote. Čeprav je po izobrazbi geodetka, v oblikovanju gline vidi svoj pravi poklic. Lasten studio je bil zato že od nekdaj njena velika želja.

Ko sta se s partnerjem odločila za nakup lastne nepremičnine, sta najprej iskala majhno hiško na podeželju, kjer bi Anja lahko ustvarjala v sozvočju z naravo. “Kar nekaj časa, približno tri leta, sva iskala brez uspeha. Potem pa sva se nekega dne odločila spremeniti kriterije in v izbor vključiti tudi večja stanovanja z možnostjo keramičnega studia v Ljubljani. In takrat sva ga našla,” o 170 m2 velikem prostoru v staromeščanski hiši uvodoma pove Anja.

Stanovanje ob eni od glavnih ljubljanskih vpadnic sestavljata dva dela: studio in stanovanje. Oba ambienta jima je pomagala opremiti arhitektka Sanja Premrn, ki se spominja prenove: “Ti prostori so bili v svoji zgodovini deležni že več prenov, ki pa na žalost niso bile preveč dosledne pri izbiri materialov. Naša prva naloga je bila odstraniti vse kasnejše nanose, dokler nismo dobili praznih prostorov z visokimi stropi.”

Prenova je vključevala odstranitev stropov, opleska in tlakov ter nove inštalacije, glinene omete ter lesene tlake.

Večje adaptacije niso bile potrebne: stanovanje so le še bolj jasno razdelili na poslovni in zasebni del. Posebno pozornost pa je zahtevala notranja oprema studia, izdelana po meri, iz naravnih materialov, z glavnino opreme iz smrekovega lesa. “Ta les je meni zelo pri srcu. Prihaja iz družinskega gozda pri Novem mestu. Čisto po naključju se je ta gozd moralo posekati, ker je bila tam načrtovana cesta. Pristopila sem do očeta in ga poprosila, da mi les odstopi za opremo studia. Oče se s tem ni želel prav nič ukvarjati in mi je prepustil celoten projekt sečnje. Začela sem raziskovati, kdaj les posekati, kako ga hraniti, kam ga odepljati na razrez, kako ga dostaviti mizarju … in tako naprej,” razloži Anja. A vloženo delo se je izplačalo.

Med projektom sečnje družinskega gozda je mlada keramičarka skrbno preračunala število smrek, ki jih je potrebovala za opremo studia. O sečnji in shranjevalnju se je posvetovala s strokovnjaki, projekt sečnje pa je vodila kar sama.

“Ni lepšega, če naročnik želi uporabiti masiven les. Tako da sem bila zelo vesela,” pove arhitektka, ki je prvič snovala prostor za keramičarko. “Pri oblikovanju studia nisem imela preveč občutka, v katero smer gremo, ker si nisem predstavljala, da potrebujemo toliko poličk. V bistvu je pa logično, da za sušenje vse te keramike potrebujemo veliko površine. Tako da jaz sem risala, Anja pa mi je vedno odpisala: ‘Še poličk, še poličk, …'” doda z nasmeškom.

Studio meri približno 70 m2, stanovanjski prostori pa 100 m2. Lastnika in arhitektka so skupaj zasnovali moderno opremljeno meščansko stanovanje, ki ga s preteklostjo povezujejo nekateri kosi opreme, na katere sta lastnika zelo navezana. “Del pohištva sva dobila od babice. Moj dedek je bil zaposlen v pohištvenem podjetju, kjer so včasih izdelovali stole, ki so se popolnoma podali v ta najin nov interier,” pove Anja. “Tu smo želeli ustvariti malo bolj žlahten prostor, tako da smo izbrali temnejšo barvo za vgradne omare. Dodali smo težke zavese, ki še poudarijo višino prostora, hkrati pa zvočno izolirajo hrup z ulice,” doda arhitektka.

“Prej sem živela v hiši mojih staršev. Studio sem imela v kleti, z zelo malo svetlobe. Še vedno nisem čisto dojela, kakšno bogastvo imam tukaj,” zaključi srčna keramičarka.

Interier: Sanja Premrn

Fotografije: Miha Bratina