Družina, ki se je iz Japonske selila nazaj v Slovenijo, si je želela korenine pognati v novi hiši v Domžalah.

Z idejo o novem domu so najprej stopili do priznane oblikovalke interierjev Petre Gartner Duxa, ki jih je povezala z arhitektom Gašperjem Majcnom. Le-ta je družini pripravil načrt arhitekture, medtem ko je notranjo opremo prevzela sama. Kot je značilno za projekte, ki jih skupaj snujeta dva ustvarjalna strokovnjaka, je rezultat celovit: domišljen do zadnjega detajla, izkoriščen do zadnjega kotička in predvsem prilagojen družini, za katero je bil izdelan.

In tako nas ob vstopu v hišo zaobjame skorajda japonski minimalizem – naravnost začutimo odsotnost barv, nepotrebnih detajlov in osebne izpovedi – a le za kratek čas. Že nekaj korakov zatem se zgodba zasuka za 180° in vstopimo v dom, v katerem več kot očitno odrašča razigrana družina: dom, poln presenečenj, igrivosti, nenavadnih oblikovalskih detajlov in barv.

Kontrasti in celota

“Najpomembnejša faza, ki ji dajem velik poudarek, so začetni sestanki s stranko. Osebni stik in spoznavanje z naročnikom oziroma uporabnikom prostorov je ključno vodilo pri snovanju interierja,” pove Petra. Ne enem od teh sestankov so kot osnovni prostor družinskega povezovanja prepoznali jedilnico. “To je prostor, kjer se vse dogovorijo, delajo naloge, pogovarjajo, družijo,…” povzame. Zato so jo umestili v center velikega bivalnega prostora: med udobno sofo na eni strani in elegantno, minimalistično kuhinjo na drugi; med temno siv kamin, ki s stekleno nišo za drva izžareva toplino in domačnost, ter črno nosilno steno, sestavljeno iz večih slopov, ki spominja na črtno kodo. Jedilnica je tako z vseh strani obdana z atraktivnimi elementi in je kot takšna resnično prijeten prostor za posedanje, druženje ali opazovanje dogajanja v hiši in njeni ozelenjeni okolici.

Kuhinja je – nasprotno kot razbiti sivi poudarki v jedilnici – zasnovana kot bel monolit. Celotno zadnjo steno zasedajo vgradne omare, ki za zložljivimi vrati v sebi skrivajo delovni pult, obložen s toplim hrastovim furnirjem. Vanj lahko družina skrije vse delovne pripomočke in vzdržuje vtis vedno pospravljene kuhinje. Vgradni niz dopolni še eleganten kuhinjski otok s koritom in kuhalno ploščo.

Za ‘črtno kodo’ – atraktivno oblikovano nosilno steno – so skrite stopnice, ki obiskovalca vodijo v nadstropje. Tam poleg razkošne spalnice najdemo še tri dvonivojske otroške sobe. Spodnji nivo je namenjen igri in učenju, zgornji – do katerega se povzpnemo po funkcionalnih račjih stopnicah – pa spanju.

Poleg zanimivih prostorskih rešitev pa nas navdušijo še materialne: ne moremo mimo izbranih lesenih in keramičnih oblog (sploh njunega stika v kopalnici staršev!), mimo abstraktnih tapet, ki krasijo nekatere prostore ali pa elegantnih steklenih notranjih vrat … Kot pika na i pa stanovanje krasijo še osebni dodatki družine – izbrana umetniška dela, uokvirjeni nogometni dresi ter pisana dekoracija. “Najpomembneje je, da se družina od trenutka vselitve v hiši počuti doma,” zgodbo o povratku družine v domovino zaključi oblikovalka.

Interier: DUXA interier (Petra Gartner Duxa)

Fotografije: Lovro Rozina