Obiskali smo hišo Frederika Wernerja, prodornega danskega oblikovalca, ki je družinski dom zasnoval kot umirjeno zatočišče, ki sledi tradiciji danskega oblikovanja, hkrati pa raziskuje njegovo razširitev z japonsko estetiko.

Dansko oblikovanje je sinonim za trajnostno pohištvo iz naravnih materialov: hkrati minimalistično in ergonomsko, preprosto in popolnoma skladno. Čeprav je Frederik Alexander Werner še relativno mlad, pa se je že uveljavil v oblikovalskem svetu. Kot partner v priznanem arhitekturnem studiu Norm Architects skrbi za oblikovanje pohištva: od stolov za masovno proizvodnjo do po meri izdelanega kopalniškega pohištva za zasebnega naročnika. Kot svetovalec vzporedno deluje tudi v oblikovalski hiši Georg Jensen, kjer nadzoruje in usmerja kolekcije nakita in dodatkov za dom.

Je vsestranski oblikovalec, z izčiščenim in prepoznavnim slogom, ki stavi na naravne materiale in minimalistično, a večno estetiko.

S svojo družino se je ustalil v majhni opečnati hiši, zgrajeni leta 1917. Ob prenovi hiše je veliko pozornosti posvetil detajlom, svetlobi in materialom, a se je preoblikovanja interierja lotil z velikim spoštovanjem do stare arhitekture.

V interierju se prepletajo ljubezen do japonskega oblikovanja in naravnih materialov (hrast je eden od njegovih najljubših, saj pravi, da s patino pridobiva tudi na lepoti) in globoko osebno prepričanje, da svojega doma nikoli ne sme izkusiti zgolj vizualno, ampak z vsemi čuti – od sluha do tipa. Svojo močno oblikovalsko estetiko je prepletel še z veliko željo po umirjenem ambientu, v katerem bi imela njegova družina prostor za rast, razvoj, igro in sprostitev.

In to mu je tudi uspelo: z združitvijo skandinavske oblikovalske tradicije in japonske estetike je nastalo udobno zatočišče, v katerem se lahko z družino v skorajda zenovskem ambientu odpočije od napornega dneva.

Veliko vlogo pri ustvarjanju umirjenega ozračja ima tudi svetloba. Čeprav so vse stene in stropi ometani z ometom enake barve, se barva (in s tem ambient) spreminja od sobe do sobe, od jutra do večera, od letnega časa do letnega časa. S tem se v nas prebudi – tudi kadar smo zaprti med štirimi stenami – precej večja povezanost z naravnimi cikli in nas spodbudi k bolj čuječnemu bivanju.

Interier: Frederik Werner, Norm architects

Fotografije: Jonas Bjerre Poulsen