Gozdnata Slovenija je dom številnim ustvarjalcem, ki iz lesa ustvarjajo najrazličnejše in nadvse zanimive izdelke. Tudi pod znamko Stolp zakladov se skriva bogata zakladnica lesenih izdelkov, ki so uporabni v vsakdanjem življenju, hkrati pa tudi zelo lepi. Za znamko stojita grafična oblikovalka Brigita Vehar in ekonomistka Barbara Zelenec, ki se pri delu odlično dopolnjujeta.

Če že v otroštvu rasteš skupaj z gozdom, postane les neločljiv del tebe. O tem sta prepričani Barbara in Brigita, ki prihajata z območja, ki leži na stiku dinarskega in alpskega sveta. Z območja, poraščenega z bujnim neokrnjenim gozdom. Prav zaradi okolja, v katerem sta odraščali, ni nič nenavadno, da tudi danes ostajata neločljivo povezani z lesom. »Les naju spremlja že dolgo. Prihajava iz Hotedršice, kjer nas obdaja gozd na vsakem koraku, tako da je bilo zanimanje za les vedno nekako prisotno,« pojasnjujeta Brigita in Barbara. Brigita je že pred časom začela oblikovati lesen nakit, izdelan iz ostankov lesa in furnirja, svoje izdelke pa združuje pod znamko Mi-wood. Barbara se je po drugi strani z lesom bolje spoznala v domači mizarski delavnici, kjer je z zanimanjem spremljala in raziskovala strukturo lesa. Prevzel jo je predvsem les listavcev, ki imajo po njenem mnenju zanimivejšo dekorativno strukturo in obarvanost, ki ju rada izpostavi tudi pri izdelkih.

V sklopu podjetja Mimetik design sta tako oblikovali blagovno znamko Stolp zakladov, pri čemer Brigita skrbi za celostno podobo in oblikovanje, Barbara pa njene ideje tudi uresniči. In kaj je Barbaro, po nazivu ekonomistko, vodilo do izdelave lesenih izdelkov?

»Če si nekaj res želiš početi – se da veliko priučiti. Naj povem, da razrez hlodovine in skobljanje desk opravijo mizarji na večjih strojih. Potem pa dobim desko v roke jaz, jo razžagam, obdelam … Na začetku, ko spoznavaš vsak stroj posebej, je res prisoten nekakšen strah pred rezili. Treba je uporabljati zaščitno opremo in biti z glavo pri delu – pa bo vse v redu. Dobro je, če predvidiš, kaj se lahko zgodi, če list poči med žaganjem, kam bo odneslo košček, in da prsti prav zaradi tega ne smejo biti preblizu rezila …« pojasnjuje izvedbena vodja blagovne znamke Stolp zakladov. Ta združuje izdelke, uporabne v vsakodnevnem življenju, ki so preprosti za vzdrževanje, hkrati pa privlačni za oči. 

Nabor izdelkov še zdaleč ni majhen. Znamka teži k uporabnosti in preprostim oblikam, ki pobožajo oči in dušo. Med izdelki najdete vrsto kuhinjskih pripomočkov, od desk za rezanje, podstavkov za vročo posodo, pladnjev za strežbo do ogledal, obešalnikov in svečnikov.

»Izdelki imajo uporabno vrednost, trudiva pa se, da jim dodava tudi globlji pomen. Izdelki imajo tako vgraviran slovenski pregovor, ki se navezuje na hrano, oblika pa izhaja iz okolice in ima močno lokalno noto. Maček je na primer zaščitni znak Hotedršice,« pojasnjujeta ustvarjalki. Del znamke je tudi linija nakita mi wood, ki združuje zapestnice, obeske in uhane. Nekaj izdelkov oblikujeta tudi iz starega lesa, ki je nekoč služil v kmečkih poslopjih, danes pa ga preoblikujeta v svečnike, ogledala in druge dekorativne izdelke.

Najbolj pri srcu so jima listavci, ki imajo zanimivo barvno paleto odtenkov in bolj izrazito strukturo. »Veliko vrst lesa ima notranjo sredico temneje obarvano kot zunanji les. Tako pridemo do zanimivih prepletov barv na izdelku. To so predvsem: jablana, oreh, lesnika, češnja pa tudi hruška, bukev, lipa, jesen, brest, jelša … Vsekakor pa teživa k temu, da bi les izhajal iz bližnje okolice, že zaradi kratkih transportnih poti in pripadnosti lokalnemu, ali pa vsaj iz Slovenije,« pojasni Barbara in doda, da vsake toliko časa iz radovednosti izbereta tudi kakšen bolj eksotičen les, ki ga najdeta pri kakšnem mizarju.

Da bi ohranil svojo naravno obliko in ostal prijeten na dotik, izdelke naoljita z lanenim oljem. Za nakit, ki je ves čas v stiku s kožo, uporabljata kremo, narejeno iz čebeljega voska in olivnega olja.

Njuni izdelki so med ljudmi odlično sprejeti. Vse bolj pa postajajo prepoznavni po vsej Sloveniji. Kot pojasnjujeta, se je med ljudmi lepo udomačila linija izdelkov »Maček«, ki jo sestavljajo kuhinjski izdelki z izpisanim starim slovenskim pregovorom. »Tudi »Zmaj« je že osvojil srca najbolj strastnih. V tej liniji se predvsem posvečava živalskim motivom, ki jim glede na želje trga dodajava nove oblike. V pripravi je serija desk z motivi kužkov oziroma tačk,« razkrijeta Brigita in Barbara ter dodata, da je zaznati tudi povečano navdušenje nad dekorativnimi ogledali.

Ljudem je vse bolj pri srcu star les, ki v nove ambiente vdahne spoštovanje do preteklosti. V njuni ponudbi so tudi ogledala s krasnimi hiškami, ki jih izdelujeta po naročilu in željah stranke.