Sedenje v pisarni so tri umetniške duše pred leti zamenjale za ustvarjanje v ateljeju in oblikovanje gline. Z veliko mero strasti in predanosti jim je uspelo na noge postaviti znamko, ki je ustvarila ime tudi onkraj slovenskih meja - Kolektiv DVA. Njihove izdelke odlikuje minimalizem, ki se izraža skozi tradicijo lončarstva.

Za znamko Kolektiv DVA se skrivata grafična oblikovalca Luka in Anamarija ter arhitektka Urška. Mladi ustvarjalci, ki so sicer uživali v svojih poklicih, so se odločili, da izstopijo iz cone udobja in se podajo na razburljivo potovanje v svet gline. »Kot večina smo v pisarne odhajali z drugačno vizijo. Da ne bo pomote, radi smo opravljali svoje delo, a vedeli smo, da to ni naše primarno poslanstvo. Vedeli smo točno, kaj želimo početi in sčasoma se je potrdilo, da bo to v celoti mogoče zgolj, če začnemo pisati novo zgodbo. Čisto svojo. Potrebovali smo kar nekaj časa, da je ideja dozorela in smo se opogumili, da skočimo v neznano. Bila je zanimiva mešanica strahu, svobode in entuziazma. Še danes je tako. S to razliko, da sedaj na trg vstopamo malce bolj samozavestno, a nič manj zvedavo in predano,« prizna Anamarija, ki uživa ob stiku z naročniki in izpolnjevanju njihovih želja. Ob veliki želji, da se izučijo oblikovanja gline, so se udeležili številnih tečajev doma in v tujini. Ob tem so jih vodili različni mentorji, katerim so še danes neskončno hvaležni za nesebično predajanje znanja. Anamarija se je tako oblikovanja gline učila tudi pod mentorstvom doc. Kristine Rutar.

A rokovanje z glino je vseživljenjsko učenje, s čimer se strinjajo tudi v Kolektivu DVA. »Oblikovanje gline je tako zelo posebno, tako čutno in misteriozno, da je lahko vsak dan, kot da se prvič srečamo z njo. Gre za ure in ure mešanja, gnetenja, vlivanja in glaziranja. Ure in ure uspehov in smeha, a tudi žalosti, jeze in včasih celo obupa. Tudi kakšen žulj smo že pridelali in naučili smo se, da imamo obliže vedno na zalogi,« pojasnijo ustvarjalci z nasmeškom in nadaljujejo: »Odpiranje peči je še vedno prav poseben trenutek in vedno počakamo, da smo vsi prisotni, da skupaj uzremo, kaj smo spekli. Lahko rečemo, da je v studiu vsaj en dan v tednu podoben božičnemu jutru in odvijanju daril. Nisi vedno navdušen, a vedno si hvaležen.« Pri nastajanju novih stvaritev sodeluje celoten kolektiv, najprej posamično, nato sledi pogovor in nastajanje idejne zasnove, ki zadovolji pričakovanja vseh. Za začetek izdelajo nekaj prototipov, velikokrat je potrebno isti izdelek oblikovati znova in znova, da so s končnim rezultatom povsem zadovoljni. »Vsakokrat izdelku odvzemamo vse, kar ne potrebuje, da še vedno nosi vso sporočilnost prvotne ideje. Naše vodilo je namreč kako oblikovati manj, da lahko našim kupcem ponudimo več. In kaj je več kot brezčasnost. Oblikujemo zavestno in z namenom. Delujemo predano. Pri nas “več” ni zgolj “manj”, verjamemo namreč, da je “manj” vse, kar potrebujemo,« pojasnjujejo.  Prav zaradi samega ročnega procesa izdelave je vsak izdelek unikat, zgodba zase, kot so zapisali na spletni strani z namenom, da lastniku prinese zadovoljstvo in kreativno nirvano.

Ob vse večji ponudbi keramičnih izdelkov na trgu njihovi izstopajo z estetsko dovršenim minimalizmom. S pridobljenim znanjem in strastjo do ustvarjanja nastajajo čudovite in brezčasne mojstrovine. Za vizijo znamke pa se skriva tudi globlja želja. Stremijo namreč k temu, da lahko s svojimi izdelki naročnikom ponudijo okolju in družbi prijazne mojstrovine, ki bodo lastnikom dolgo časa v ponos in veselje. »Naše izdelke odlikuje minimalizem in izjemna tehnična dovršenost, na katero smo izredno ponosni. A če moramo izpostaviti eno karakteristiko, izberemo brezčasnost. Nekako intuitivno ne sledimo trendom in ostajamo zvesti svojemu stilu, za katerega verjamemo, da je brezčasen. Gre za tako izčiščen dizajn, da je večen. To sovpada z našim načinom življenja, z našim stilom in z našo vizijo. Tudi osebno stremimo k temu, da kupujemo manj in kvalitetno ter kar se da večno. Kot potrošnik in ponudnik želimo delovati družbeno in okoljsko odgovorno. Včasih nam ne uspe, a to ni razlog, da nad to željo obupamo in se predamo. Ustvarjanje lastne blagovne znamke nas je naučilo, nemara celo prisililo, da na vse neuspehe dejansko gledamo kot učno lekcijo in možnost za napredovanje,« povedo ustvarjalci Kolektiva DVA.

Izzivov jim tako ne zmanjka. S svojimi izdelki so prodrli tudi na tuje trge, dobro so sprejeti tudi na slovenskih tleh. Na vprašanje o tem, ali so v tujini unikatne keramične umetnine bolj cenjene odgovarjajo, da ne gre posploševati, saj je tudi v Sloveniji dovolj posameznikov, ki se zavedajo vrednosti ročno izdelanih izdelkov, vendar zaradi majhnosti, nekoliko manj kot v tujini. »Krivično bi bilo sklepati, da je splošno stanje pri nas slabše kot kjerkoli drugje. Zaenkrat so naši izdelki najbolje sprejeti v severnem delu Evrope, a vsak teden stopimo v kontakt z različnimi kuratorji in lastniki konceptualnih trgovin. Počasi se nam odpirajo vrata tudi v drugih evropskih državah. Naši kupci se zavedajo, da vse izdelamo ročno in jih zato ne moti daljši dobavni rok. V veliko čast si štejemo, da je vedno več takih, ki nas sami kontaktirajo in navežejo prvi stik. To nas hrabri in spodbuja, da vztrajamo tudi takrat, ko je težko,« povedo v Kolektivu DVA in za konec izpostavijo, da v Sloveniji pogrešajo predvsem večje povezovanje keramičarjev, kar je v tujini kar pogosta praksa. Tudi razmah keramičnih prodajnih razstav, kjer se predstavi pester nabor izkušenih keramičarjev in specializiranih trgovin, je v tujini bolj opazen kot pri nas. Ustvarjalci poudarjajo, da jim je v veliko zadovoljstvo, da se na tovrstnih razstavah pogosto znajdejo tudi sami, v največje veselje pa jim je, ko svoje izdelke predajo v roke končnemu uporabniku.

Več: kolektivdva.com