DOMAtri: slovenski očak, ujet v čudovite lesene stvaritve

Čudoviti izdelki znamke DOMAtri, ki so nastali v duhu slovenstva in podobe mogočnega Triglava, niso le odlična promocija slovenskih naravnih lepot, temveč tudi izjemno praktične mojstrovine, ki olepšajo in olajšajo vsakdan. Za izdelki se skriva nadarjena Maja Orehek, ki želi s podobo slovitega očaka sporočiti, da je mogoče premagati vse ovire na poti življenja.

0

Oblikovalko Majo Orehek je študij zapeljal v turistične vode, kljub temu pa je ves čas ohranila stik z oblikovanjem in ustvarjanjem. Svoje izdelke združuje pod znamko Majin atelje, kjer nastajajo razigrane slike, škatle, pručke. Sočasno z idejo o izdelkih s podobo Triglava pa je svoje ustvarjanje razširila še na znamko DOMAtri. »V nekem trenutku sem prišla do ideje, da bi lahko kaj ustvarila s podobo najvišje slovenske gore, ki piše povsem drugo zgodbo kot ostali izdelki,« pojasni svojo odločitev. Sama je vpletena v celoten proces izvedbe, vse od ideje do nastanka izdelka. S svojim znanjem in pogledom na stvari jo usmerja Dolores Noskovič Ogrinc, ki pa je tudi avtorica vseh fotografij.

Po končani srednji oblikovalski šoli je zaplavala v turizem, življenje pa jo je kmalu pripeljalo nazaj v oblikovanje. »Vedno me vrne nazaj k oblikovanju, oblikovanju z lesom. Že dejstvo, da se pišem Orehek,« pojasni z nasmeškom in nadaljuje: »Sama sem že od nekdaj tesno povezana z ustvarjanjem iz lesa. Tudi partner se v prostem času ukvarja z lesom. Očitno to tako mora biti.« Kar se veščin rokovanja z lesom tiče, je samouk, vendar je v želji po raziskovanju pridobila številne dragocene izkušnje, ki se jih s študijem ni mogoče izučiti: »Imam ogromno idej, če jih je trideset, se vsaj dve izkažeta kot mogoči. Kdaj mi uspe, kdaj ne.«

Prisega na les oreha, ki zaradi bogate barve in pisanosti nudi veliko možnosti za ustvarjanje. Z duhom lesa je tako upodobila slovite tri glave, simbol slovenstva. »Čutim, da smo Slovenci premalo ponosni na svojo domovino. Ne znamo je pohvaliti, češ, to je naše, to smo mi, to mi znamo. Ne poznam veliko slovenskih izdelkov, s katerimi lahko te lepote predstavimo v svetu. Pri tem imam v mislih predvsem protokolarna in poslovna darila, ki jih lahko s ponosom poklonimo tujcem. Ob tem je nastala ideja o Triglavu, ki pa ni le simbol slovenstva. Vsak izmed nas ima svoj Triglav, probleme in izzive, ki jih v življenju mora preplezati. Zato je sporočilo tudi zelo motivacijsko,« pojasnjuje Maja in pojasni, da niti en kos ni enak drugemu. Že zaradi obarvanosti orehovega lesa je namreč nemogoče izdelati dva identična izdelka, poleg tega so tu še barva in specifična oblika.

Če je Triglav sprva ujela v podobi poličnika, pa se je paleta izdelkov v zadnjih letih močno razširila. »Bistveno se mi zdi, da se lahko ponaša z estetskim izgledom, obenem pa je izdelek tudi uporaben. Začela sem s poličnikom, ki ima tako dekorativno kot tudi praktično vrednost. Nadaljevala sem z obešalniki za ključe, nastale so tudi slike s podobo Triglava in motivacijskimi mislimi. Triglav je mogočna gora, sporočila pa njegov duh še podprejo. Velikokrat jih ljudje izberejo za poročna darila parom,  ki so tako ali drugače povezani z gorami,« pojasnjuje oblikovalka. Med kolekcijo najdete tudi  deske za postrežbo in sekljanje, magnete, obeske za ključe. V veliki meri svoje izdelke prilagaja povpraševanju, zato se velikokrat loti izdelave po naročilu.

Ker jo žene želja po raziskovanju, se nikakor ne misli ustaviti. »Možnosti za razvoj je še veliko. Predvsem se trenutno prilagajam povpraševanju, sicer pa odkrivam povezavo med betonom in lesom. Ta dva materiala se odlično dopolnjujeta, surov izgled betona in toplina lesa,« zaključi Maja.

Fotografije: Dolores Noskovič Ogrinc

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *