V deželi slovitega traminca, na vrhu vinogradov, se bohoti sodoben dom, zgrajen po meri lokacije. ‘Kastelaz Hof’, kot so poimenovali objekt, je dom priznane vinogradniške družine, ki je delo zaupala dinamičnemu in eksperimentalnemu milanskemu biroju Peter Pichler Architecture.

Na Južnem Tirolskem, v objemu veličastnih Alp, se nahaja po vsem svetu poznana regija Tramin an der Weinstraße, ki je dom priljubljenega traminca. Slovi po neskončnih vinogradih, ki se vzpenjajo po razgibanem terenu, kar je bilo tudi eno izmed izhodišč pri oblikovanju objekta ‘Kastelaz Hof’. Ta se nahaja na vrhu manjše vzpetine, kar mu omogoča veličasten panoramski pogled na celotno okolico. Prav lokacija pa je tista, ki je navdahnila arhitekturno zasnovo projekta, katerega naročnik je priznana vinogradniška družina iz Tramina.

Ta je priredila natečaj za novodoben bivalni objekt, ki bi nadomestil dotrajano stavbo na vrhu Kastelaz vinogradov. Delo je zaupala mladi ekipi arhitekturnega studia Peter Pichler Architecture, ki slovi po drzni, na čase eksperimentalni arhitekturi. Milanski studio slovi po sodobnem in inovativnem pristopu k arhitekturi, za kar si je prislužil že kopico nagrad. Njihovi objekti v principu temeljijo na tradiciji in lokalni kulturi ter se razvijajo v velikem spoštovanju do okoliške narave. Nič drugače ni niti v primeru družinskega doma v Traminu, ki se razteza na 380 m2.

Arhitekturna zasnova vile izhaja iz lokacije same. Arhitekti so namreč pri delu stremeli k ustvarjanju objekta, ki bi se harmonično povezal z okolico in bi bil skrit pred pogledi iz doline. Izbrali so obliko, ki spominja na pentljo in ustvarja notranje dvorišče, ki nudi zaščito pred močnimi vetrovi, značilnimi za tamkajšnjo regijo. Z zunanjostjo so se poklonili okolišu, saj omet posnema značilne vinogradne zidove, oblikovane iz krede. Objekt je subtilno podkleten, kvadratura garaže meri 340m2.

V tlorisu lahko objekt razdelimo na tri krila, ki laskajo svetlobi ter ustvarjajo zabrisano črto med zunanjostjo in notranjostjo. Zunanje dvorišče povezuje vsa tri krila in se popolnoma zlije z okoliško naravo. Velike zastekljene površine lepo okvirjajo podobe okolja in dovoljujejo naravi, da vstopa v interjer. Ta je na prvi pogled hladen, saj ga oblikujeta svetel les in belina, ob podrobnejšem pogledu pa se razkrije topla in predvsem minimalistična atmosfera. Številni materiali se iz interjerja nadaljujejo v eksterier, kar še dodatno poudarja samo povezanost objekta z naravo.

Fotografije: Gustav Willeit