Kot pri mnogih, ki so drastično spremenili način življenja in zamenjali lokacijo bivanja, je bila tudi za Bineta Volčiča in njegovo družino kriva korona, pa seveda tiha želja po spremembi. »Sva se vozila po Goričkem in razmišljala o tem, kako bi enkrat na stara leta midva imela eno malo hišico takole na deželi, pa kokoši in mir. No, in je v bistvu ta najina penzija že kar malo prej prišla,« je eden najbolj prepoznavnih chefov spregovoril za ekipo Ambientov, ki je imela priložnost pobliže spoznati njegov novi dom – posestvo Monstera.

V mirnem okolju Goričkega sta Bine in Katarina Volčič kupila posestvo s staro nepremičnino. Odločila sta se jo podreti in na njenem mestu zgraditi popolnoma novo domačijo, kar je bil zanju velik organizacijski in logistični zalogaj.

»Katarina je bila tista, ki je bila od projektiranja do prevzema ključa stalno zraven in večino vsega, kar vidimo danes tukaj, je nastalo po njeni zaslugi. Jaz sem bil pa takrat bolj oče, malo gospodinja,« se spominja Bine. V Ljubljani je bilo manj zadolžitev glede lokala, zato je Katarina ves svoj fokus lahko usmerila v razmišljanje in vizualizacijo, kakšen bo njihov novi dom. Sogovornika za oblikovanje notranje opreme sta našla v arhitekturno-oblikovalskem studiu LEPPA, ki jima je pomagal osmisliti njuno skupno “Goričko” zgodbo.

Ko vstopimo skozi glavni vhod, nas najprej pozdravi velik sprejemni prostor, v katerem toplino že napoveduje dekorativni viseči kamin. Duh stare hiše je med drugim ostal vzidan v stensko oblogo, ki je iz originalne opeke.

Osrednji prostor, namenjen kulinaričnemu druženju, je zasnovan v dolžino, zaznamuje pa ga hrastova miza, dolga kar 6 metrov. Zavesa za njim ima pomembno vlogo.

»Ta prostor smo želeli narediti malo bolj eleganten in zato smo dali to lepo, težko, masivno zeleno zaveso, ki hkrati tudi malo zaduši zvok, da ne odmeva toliko,« pove Bine in doda, da za vzdušje ob mizi skrbijo tudi posebna svetila, narejena iz goričke gline, katerih oblika ni prepuščena naključju. »Vse te glinene luči, ki so v jedilnici nad mizo, vključno z mojimi krožniki v kuhinji, je naredila Anja Leskovar iz Ljubljane. Želel sem, da je osvetljena samo miza in da svetloba ne pade čez osebo, ko sedi za njo. Torej če se nekoliko pomakneš nazaj, si nekako v senci, kar pomeni, da mogoče psihološko nisi ravno pripravljen na pogovor ali pa želiš s svojim partnerjem izmenjati nekaj intimnih besed. Če se nasloniš naprej na mizo, pa si postavljen na luč in se vklopiš v debato.«

Razmišljanje pri izboru barv in materialov je šlo v smer, da je vse čim bolj naravno. Omet je ilovnat, robovi so organski, zaobljeni, barve pa so tople, tako da gostje začutijo, da jih prostor objame. Tudi sobe za obiskovalce v nadstropju so opremljene zelo premišljeno, povezane so z naravo in elementi, saj nosijo imena, kot so Zrak, Voda, Ogenj, Zemlja … »Soba Zrak ima najdaljši pogled. Iz sobe Zemlja gledaš na sosedovo njivo. Skozi sobo Ogenj poteka dimnik od kamina, soba Narava pa je tista, ki ima največ odprtega pogleda in tudi zajema praktično vse te elemente,« povesta lastnika, ki sta želela sobe urediti tako, da bi bile namenjene tudi kakovostnemu počitku.

Postelja na ključ

Velike oblazinjene postelje BoxSpring, ki kraljujejo v sobah ter skrbijo za občutek domačnosti in mehkobe, so slovenski izdelek Spalnega centra Maremico, in sicer so v naravnih zemeljskih tonih in s skrbno  izbranim udobnim ležiščem. Bine in Katarina sta se odločila za storitev, imenovano postelja na ključ.

»Lastnik si izbere vse po svojih željah, torej barvo, višino postelje, dizajn, seveda tudi udobje, ki je mimogrede lahko različno na levi in desni strani. Na podlagi tega potem naše izkušene šivilje in mojstrski tapetniki posteljo izdelajo do dogovorjenega datuma in na tisti datum vam monterja pozvonita na vhodnih vratih, posteljo odneseta v spalnico in jo tam potem sestavita v končno celoto,« pojasnjuje Monika Adrinek iz Spalnega centra Maremico ter obrazloži tudi to, kako so lahko na postelji rjuhe tako brezhibno napete. »Gre za napenjalne rjuhe, ki so primerne za vse vzmetnice do višine 45 centimetrov. In ne samo, da je rjuha dovolj velika, tudi ostane lepo napeta po več dneh uporabe, ker šele potem postelja res zasije v spalnici in izgleda tako, kot mora.«

»Za BoxSpring postelje sva se s Katarino odločila ravno zato, ker so narejene v Sloveniji. Oba podpirava slovensko, lokalno. V drugi vrsti pa tudi zaradi tega, ker se na njih res dobro spi. Če imava midva rada dober spanec in vrhunsko posteljo, seveda hočeva to dati tudi najinim gostom,« doda Bine.

Sobe skrivajo še nekaj drugih izvirnih idej: ogledala sta po navdihu naluknjanih listov monstere oblikovala kar lastnika sama; njuna ideja pa so tudi elementi iz opeke v nočnih omaricah.

Kuhinja kot tempelj

Glavni tempelj v kuharjevem domu je seveda kuhinja in takšne, kot si jo je uredil Bine Volčič, ne boste videli nikjer drugje. »25 let sem kuhal v majhnih kuhinjah, ta je pa moja zadnja in mora biti velika, mora imeti veliko prostora ter vse možne načine gretja – od šporgeta na drva do indukcije in plina.«

»Šefova« kuhinja je obložena z vulkansko črno keramiko, da spominja na t. i. črno kuhinjo, ki je bila v preteklosti najpomembnejši del vsakega bivališča, hkrati pa se naveže na vulkansko delovanje in geologijo Goričkega. Zelo impozantna je krušna peč iz žganega lesa, sicer pa kuhinjo krasijo še leseni tramovi iz vsaj sto let stare preše, seveda iz soseščine, in stari sklednik, ki je dobil posebno mesto.

Binetov tempelj se nadaljuje tudi zunaj. V letni kuhinji kraljuje lepo število ognjišč, saj si je chef od nekdaj želel, da bi njegova kulinarika temeljila na živem ognju. Po brajdi iz akacije se vzpenja samorodna jurka, živa meja pa je iz vrbinih potaknjencev. Dragocen kotiček je zunanje kurišče, kjer so za sedala uporabili odslužene hrastove tramove nekdanjega kozolca iz soseščine.

»Kurišče je lep zen prostor. Zjutraj prideš tja, spiješ kavico ali pa zvečer ob kitari pečeš koruzo in gledaš dol po hribu sosedove ovčke, ki se pasejo. Gledaš na njivo. Kakšna srna pride in to je res trenutek, ki ga imaš lahko samo zase,« sklene kuharski mojster, ki ima vrata svojega posestva za goste odprta le ob koncih tedna. »To je naš dom in midva sva se odločila odpreti vrata našega doma za vikend. Čez teden smo pa družina in imamo radi svoj mir.«

»Osnovna ideja je bila zasnovati sodoben in funkcionalen interier, prepleten z lokalno tradicijo, v katerem se bo vsak gost Bineta in Katarine počutil prijetno in sproščeno, kakor doma. Veliko inspiracije za zasnovo notranjosti smo črpali tudi med motoviljenjem po gorički pokrajini in srečevanji z domačini ter spoznavanjem lokalnih obrti,« povzameta arhitektki Zala Košnik in Laura Klenovšek iz studia LEPPA.