Znamka Meduzza, pod katero se predstavljajo unikatni kamniti izdelki, izdelani iz domačega slovenskega kamna, je ena tistih, ki jo ženeta trdo delo in velika ljubezen do oblikovanja. Za svežimi idejami in izdelki, dodelanimi do zadnje podrobnosti, stoji Primož Erjavec, ki ga je obdelovanje kamna posrkalo že v najstniških letih.

Najlepše obrtniške zgodbe so tiste, ki se razvijejo iz raznovrstnih hobijev. Tudi znamka estetsko dovršenih kamnitih izdelkov se je porodila iz prostočasne dejavnosti in prerasla v zveneče ime, znak za edinstvenost in izvirnost.  »Pri petnajstih letih sem z dijaškim delom na  grobo spoznal kamen, kajti delal sem pri zdajšnjem svaku, ki se je takrat ukvarjal z zidanjem opornih zidov iz kamna.  Želja  po nekaj več me je peljala naprej. Začel sem kupovati orodje in izdelovati manjše dekorativne izdelke kot so kamnite vaze, pepelniki, terilniki. Z željo še po več sva s svakom poskusila izdelati umivalnik. Prvi umivalnik se je imenoval Lara. Trg je sprejel izdelke in tako je iz hobija nastal posel, ki potrebuje neskončno potrpežljivost in voljo,« pojasnjuje Primož, ki je svoje umetnine združil pod imenom Meduzza. Navdih je črpal iz grške mitologije, v zgodbi o prečudoviti svečenici, ki se  spremeni v pošast, žensko s kačami namesto las.

Obdelovanje kamna zahteva veliko trdega dela pa tudi potrpežljivosti in volje, saj je proces vse prej kot kratkotrajen. Primož, je veliko znanja pridobil prav z voljo do iskanja rezultatov, kot samouku pa mu je pomagala jeklena volja za delo s kamnom. »Če imaš voljo, interes in vizijo, znanje kar prihaja. Učil sem se tako, da sem si predstavljal, kako bi lahko prišel do izdelka. Veliko veščin je v orodju, kajti če nimaš orodja, je težko kaj izdelati oziroma narediti. Največ znanja sem dobil s tem, da sem se vrgel v ‘vodo’  in iskal načine, kako priti do rezultata. Pri kamnu ni prehitevanja, vsak korak, postopek, zahteva svoj čas. Imam tudi nekaj znanja iz obdelovanje lesa, a priznati moram, da je pri kamnu postopek vsaj tridesetkrat težji. Je pa prednost kamna v njegovi brezčasnosti in neomejeni življenjski dobi,« pove ustvarjalec, ki mu izzivov enostavno ne zmanjka. Trenutno mu največji izziv predstavlja dokončanje kamnite ‘Fontane neskončnih melodij’, ki tehta krepko čez 3000 kilogramov.          

Med široko paleto izdelkov znamke Meduzza najdete ročno narejene kamnite izdelke z dodatkom lesa in kovine, vse od umivalnikov sodobnih oblik, pa do manjših dekorativnih izdelkov. Vsi se ponašajo z domačim slovenskim kamnom. V ponudbi najdemo tudi dva sklopa umivalnikov, Prestige in Klasik, prvi so neponovljivi v svoji edinstvenosti, druge pa je mogoče izdelati serijsko. Prav zato je izdelava prvih precej bolj obsežna, saj gre za unikaten izdelek, narejen po želji stranke in zahtevah izbranega kamna. Pri izdelavi umivalnikov Klasik pa sprotnega prilagajanja ni, saj je osnovna oblika že v začetku določena. »V  povprečju sicer za izdelavo umivalnika potrebujem vsaj petdeset ur ali več. V primeru Fontane neskončnih melodij, katero trenutno oblikujem, tudi več mesecev. V delu je že od avgusta 2019, dokončana pa bo najverjetneje šele julija 2020,« pove Primož.

Želja znamke je postati vodilno podjetje na slovenskem trgu v izdelavi unikatnih izdelkov, obenem pa se prebiti tudi onkraj slovenskih meja in se postaviti ob bok največjim svetovno znanim podjetjem, ki delujejo na tem področju. »Za tujino si zrel, ko dosežeš vrh doma. Po petih letih dela doma, brušenja, poliranja, znanja, se počasi obračam na tuje  trge. Kot stranka sem se udeležil največjega kamnoseškega sejma v italijanski Veroni in tam sklenil nekaj malega posla. Seveda je vsak navdušen nad izdelkom, ročnim delom, a na koncu je še vedno cena tista, ki pretehta. Dober izdelek se lahko proda v tujini ali doma. Predvsem se ceni izdelke tam, kjer je kupna  moč večja,« razloži oblikovalec kamna, ki se lahko pohvali s široko paleto strank.

Njegovi izdelki se namreč podajo v vse tipe prostorov, bodisi rustikalno ali sodobno opremljene. Kot pove je bistvo predvsem v tem, da arhitekt ali stranka zna zgodbo speljati čez celoten prostor, če torej v prostor postavite kamnit umivalnik, bo ta brez dvoma postal središče pozornosti v kopalnici. In kakšna je vizija znamke v naslednjih desetletjih? »Čez deset let si želim isto mero navdušenja nad kamnom kot ga imam sedaj, želim si, da bi s kamnitimi umivalniki opremil vsaj deset večjih hotelov po svetu. Želim si imeti vajence, da  prenesem svoje  znanje naprej in da v istem duhu in ljubezni do kamna soustvarjamo blagovno znamko Meduzza,« zaključi Primož.

Več: meduzza.si