Tako kot naša domovanja, ki ob široki paleti ponudbe in kopici idej postajajo vedno bolj estetsko izpopolnjena, so tudi izdelki namenjeni našim kosmatincem vedno bolj dovršeni. Po zaslugi treh mladih arhitektk, ki ustvarjajo pod znamko UtaUta, je oprema za pasje in mačje družinske člane postala estetsko usklajena s podobo domovanja, nad njimi pa niso navdušene le živali, temveč tudi njihovi lastniki.

UtaUta je mlada oblikovalska znamka, ki na slovenskem trgu ponuja z mislijo na udobje in estetiko oblikovano pohištvo za domače ljubljenčke. Tri mlade arhitektke Vita Posinek, Maša Matoša Žgank in Monika Tominšek so svojim strankam želele ponuditi opremo za ljubljenčke, ki bi se skladala s podobo njihovega doma. “Vse skupaj se je začelo kakšnih pet let nazaj kot ideja ustvariti nekaj drugačnega in dizajnerskega za hišne ljubljenčke. Kakšni dve leti je ta ideja ostajala le v glavah, potem pa smo prve zamisli skicirale na papir in začele pripravljati osnutke. Kot arhitektke se srečujemo z naročniki, ki imajo pse ali mačke in bi tudi zanje radi imeli pohištvo, ki se sklada z njihovim interierjem. Ker tega na trgu nismo našle, smo se lotile oblikovanja dizajnerskega pohištva za hišne ljubljenčke,” pojasnjujejo oblikovalke, ki pri samo zasnovi izdelka združujejo znanje oblikovanja in arhitekture z lastnimi izkušnjami.

Kot lastnice psov se namreč dobro zavedajo, kakšne so potrebe kosmatincev, tekom procesa oblikovanja pa so opravile tudi številne intervjuje z lastniki psov in mačk ter se na ta način še podrobneje podučile o bivalnih navadah hišnih ljubljenčkov. “Na podlagi teh ugotovitev smo začele kreativni proces. Pri razvijanju izdelkov se seveda oziramo tudi na trenutne trende v oblikovanju in iščemo vzporednice, ki bi jih lahko prenesle na pohištvo za živali,” pojasnjujejo dekleta.

Najboljši pokazatelj udobja in kakovosti izdelkov so njihovi hišni ljubljenčki, včasih pa odziv in trpežnost preizkusijo tudi v pasjih hotelih in zavetiščih. “Pri testiranju so udeleženi vsi psi v širšem družinskem krogu. Prva jih seveda testira naša Yorkshirska terijerka Ela in njena mlajša sestrica Mimi, potem Ameriški stafford terier Čarli, Bostonski terier Hoss in tako naprej. Velikokrat damo prototipe testirati tudi pasjim hotelom, blogerjem in zavetiščem, kjer so izdelki izpostavljeni najrazličnejšim razmeram,” razložijo idejne vodje znamke UtaUta.

Zgodba se je začela pisati z leseno utco Dimora in stojalom za hrano Cibo, ponudba pa se je kmalu močno razširila. “Odzivi so odlični! Seveda je pri tem potrebno poudariti, da ima vsak kosmatinec svoje želje in potrebe. Tukaj pomembno vlogo odigrajo tudi lastniki, ki najbolje poznajo svojega kosmatinca. Pri tem seveda pomaga tudi naš izbor različnih materialov od navadnih vodoodbojnih blazin do kosmatih Wave ležalnikov in Glamour hiške. Psihološko gledano se živali rade zatečejo v svoj “brlog” – na tem področju sta se lesena hiška Dimora ali pa kovinska hiška Stella izkazali za odlično zavetje, kjer se kužki in muce rade zadržujejo,” povedo o širokem naboru izdelkov. Na zadnjem sejmu Ambienti je med Top idejami 2019 veliko pozornosti požel njihov najnovejši ležalnik Demetra.

Njihove izdelke odlikujejo trajni materiali kot so les, sisal in kovina, za mehkobo pa poskrbi živalim prijazno umetno krzno. Nad slednjim se navdušujejo tudi razvajeni mačkoni. “Trudimo se zadovoljiti različnim okusom, a obenem obdržati enoten dizajnerski odraz znamke UtaUta,” povedo oblikovalke, ki pri uresničitvi idej sodelujejo z lokalnimi obrtniki. Njihov cilj je ustvariti pohištvo in okolje v katerem se bodo kosmatinci počutili resnično doma.

Vložen trud in kvalitetno oblikovanje nista ostala skrita, čeprav Slovenci nekoliko zaostajamo za oblikovalsko izobraženostjo preostale Evrope. “Slovenci v primerjavi s preostalo Evropo na področju odnosa do oblikovanja precej zaostajamo. Če govorimo o oblikovanju na sploh je med Slovenci premalo ljudi, ki poznajo slovenske oblikovalske ikone npr. Niko Kralj, kaj šele svetovne Charles in Ray Eams. Tu pomembno vlogo odigrajo tudi arhitekti in notranji oblikovalci, za katere se ljudje vedno več odločajo,” so prepričane arhitektke, ki v nadaljevanju poudarijo, da smo Slovenci prepogosto primorani pristati na ne tako kvalitetne kompromise: “Ko govorimo o udobju domačih ljubljenčkov v Sloveniji, pa smo UtaUta, kolikor je nam znano, edina oblikovalska znamka na področju oblikovanja pohištva za hišne ljubljenčke. Seveda je tudi v Sloveniji dosti lastnikov živali, ki iščejo sodobno oblikovane, estetsko dovršene in kakovostno izdelane produkte evropskega porekla, vendar se zaradi nepoznavanja trga in odsotnosti le-teh v trgovinah, razstavnih salonih s pohištvom itd. velikokrat primorani kupiti nizkocenovne izdelke slabše kakovosti.”

V prihodnosti želijo znamko UtaUta razviti v pravo dizajnersko znamko, ki se bo tudi v tujini uveljavila kot sinonim za udobje in estetiko pohištva za hišne ljubljenčke. “Želja za prihodnost je širitev na trge obmejnih držav in postopoma v Evropo. Trenutno potekajo pogovori za širitev v Skandinavske države, kjer je zanimanje za oblikovalske izdelke veliko večje kot v Sloveniji,” z dobro novico zaključijo oblikovalke.

Več: UtaUta

Foto: UtaUta