V neokrnjeni naravi največjega otoka Baltskega morja se nahaja idilična lesena hišica, ki kljub sodobnemu videzu vleče vzporednice s tradicionalno arhitekturo.

Na jugozahodni obali otoka Gotland v Baltskem morju, v neokrnjeni naravi severa, se skriva pravljična hišica z ravno streho. Na prvi pogled deluje sodobno, moderno, v resnici pa se v mnogih vidikih spogleduje s tamkajšnjo tradicionalno arhitekturo. Iz objekta se raztezajo prekrasni razgledi na bližnjo obalo in morski horizont, na zasanjane sončne zahode, kar je arhitekte studia M.arkitektur vodilo pri oblikovanju arhitekturne zasnove.

Kot so zapisali, so lastnikom želeli omogočiti posedanje na terasi, ki se spogleduje z morjem, po drugi strani pa spomladi, ko je precej bolj mrzlo in vetrovno, ni prav nič prijetno sedeti na strani, obrnjeni proti morju. Temu spoznanju so prilagodili tudi zasnovo hišice, ki kljubuje tamkajšnjim ekstremnim vremenskim razmeram.

Razgledi na morje

Tloris objekta je zasnovan v obliki črke H z zastekljenim bivalnim delom, ki povezuje oba kraka. Ta zastekljeni del je mogoče v poletnih mesecih v celoti odpreti, kar poveča bivalno površino objekta. V mrzlih zimskih in pomladnih dneh pa ostane zastekljen in tako ponuja varno in toplo zatočišče pred mrazom, ki prihaja z morja. Zasteklitev namreč omogoča uporabnikom neovirane razglede na morje.

Objekt je zasnovan s preprostimi in neizstopajočimi pohištvenimi kosi, ki puščajo, da spregovori narava na drugi strani stekel. Pri tem so se arhitekti oprli na les, tla pa so prekrili z mikrotopingom. V interierju tako prevladuje skandinavski slog. Barvna paleta interierja je umirjena, zamolkla. Posamezni kosi, kot je lestenec nad jedilno mizo, zato privlačijo oči, ne zaradi svoje barve, temveč oblike.

Družinska hišica je namenjena počitniškim druženjem, v njej pa so arhitekti oblikovali zadostno število spalnih mest. V hišici namreč lahko prespi kar deset, tudi do 12 oseb. Spalni prostori se z velikimi zastekljenimi površinami odpirajo proti okoliški naravi, saj intimna lokacija preprečuje nezaželene radovedne poglede v notranjost.

Fotografije: Emma Jönsson Dysell