Glina je material, ki ga ni mogoče osvojiti v tednu dni, temveč material, s katerim se ustvarjalci in ustvarjalke spoznavajo vrsto let. A kljub temu priznajo, da jih vsakič znova preseneti. Ustvarjanje z glino je nepredvidljivo, a ob končnem rezultatu hitro pozabimo na izzive in zaplete. Tudi mlado in ambiciozno ustvarjalko Dejo Hauptman glina vsakič znova prevzame s svojo širino in neskončnimi možnostmi, a rezultat je venomer čudovit. Naj vas prepričajo izdelki znamke Fina glina.

Deja je ustvarjalna duša, ki ji narava predstavlja neskončen vir inspiracije. To odseva tudi njena znamka Fina glina, pod katero predstavlja glinene izdelke minimalističnih in izčiščenih oblik. Z glino se je prvič srečala v srednji šoli, pri izbirnem predmetu kiparstva, a njena ljubezen z glino se ni pojavila takoj. Ravno nasprotno, minilo je kar nekaj let, preden je preskočila tista prava iskrica.

»Že takrat mi je bilo fino ustvarjati z naravnim materialom, vendar je tista prava »iskrica« preskočila malo pozneje. Zaradi srednješolske pozitivne izkušnje sem se naprej vpisala na študij stekla in keramike, kjer sem prvič zares bolj podrobno začela spoznavati glino. Takrat me je takoj prevzela njena toplina, organska in zemeljska vibracija. Še vedno me vsak dan znova prevzema njena širina, neskončne možnosti ter dimenzije oblikovanja in raziskovanja materiala,« pojasni ustvarjalka, sicer diplomirana oblikovalka unikatov.

Čeprav je tista prava ljubezen nastala šele med študijem, pa je morda prav skrivnostna povezava z glino pripomogla k izbiri študija na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Sama se ob tem le namuzne in vse skupaj pripiše prisotnosti neke energije, intuitivnosti, ki sta poskrbeli, da se je odvilo točno tako, kot je bilo namenjeno. Vse se je zgodilo tako organsko, kar najbolje opiše tudi filozofijo njenega ustvarjanja. Pri slednjem jo navdušujejo naravni materiali in neskončne možnosti izražanja s pomočjo gline, vse skupaj pa poganja Dejino veliko spoštovanje do narave.

Kot potrdi, je oblikovanje gline vseživljenjsko učenje. Glina kot material je lahko nepredvidljiva, igriva, na končni izdelek pa vpliva kopica dejavnikov. Prav zato je rokovanje z njo velik izziv, vsak dan znova. Ob tem Deja svari, da je glina naraven material, ki se sčasoma spreminja. »Ni tako, da ves čas kupuješ isto glino in vedno isto reagira.« Podobno je tudi z glazurami in drugimi koraki v postopku izdelave, kjer prav vsak element doda kamenček v mozaik celote.

»Potem je tukaj še vsak detajl v procesu zelo pomemben, od sušenja, shranjevanja in rokovanja izdelkov med procesom. Grelci v peči pa se tudi sčasoma obrabljajo, zato je vsako žganje vedno malo drugačno. To so seveda glavni dejavniki, ki izdelkom dodajajo vrednost in jih naredijo unikatne, vendar so situacije vseeno včasih lahko malce stresne, sploh če gre za večje naročilo kakšnega pomembnega naročnika,« pove Deja, ki svoje znanje s pomočjo delavnic prenaša tudi na druge.

Seveda ji kot brezmejni ustvarjalki ne zmanjka navdiha, a njeni načrti za prihodnost ostajajo povezani z naravo: »Že od samega začetka si želim globlje povezave z našo Zemljo. Moja največja želja je, da sama nabiram divjo lokalno glino, jo predelujem, obdelujem, proučujem, spoznavam in se tako z materialom še bolj povežem. S tem bi sebi in izdelkom res dodala neko globino – svojo prisotnost od samega začetka nabiranja, izražanje, opazovanje, odkrivanje in iskanje uporabnega materiala, odkrivanje njegovih kompetenc ter s tem tudi vzpostavitev močne vezi in interakcije skozi celoten proces. Skozi moje oči je to popolna nadgradnja mojega poslanstva. Zase in za okolje, končni izdelki iz lokalne gline pa so potem samo še pika na i.«

Več >>> www.finaglina.com