Ob hitri rasti svetovnega prebivalstva in gosti poseljenosti urbanih središč arhitekti stalno iščejo rešitve, kako oblikovati bivališča, ki bi na čim manjši kvadraturi ponujala čim večje udobje.

Tudi podjetja, ki jih poznamo po popolnoma drugi dejavnosti, se ukvarjajo s tem vprašanjem, tako na primer skupina BMW hkrati z razvijanjem svojega najmanjšega avtomobila MINI razvija koncept mini bivališč, imenovanih MINI Living Urban Cabin Concept. Z njimi je začela leta 2016, do leta 2018 pa je prototip hiške (ali bolje rečeno kabine) z zgolj 15 kvadratnimi metri površine predstavila na sejmih v Londonu, New York Cityju, Los Angelesu in Pekingu, pri čemer so pri obliki bivališča vsakokrat izhajali iz lokalnih značilnosti.

Ključno izhodišče projekta MINI Living je raziskati možnosti izrabe prostora na inovativne načine, reinterpretirati tradicionalne oblike urbanega življenja, razvijati nove bivanjske koncepte ter se spoprijeti s težavami, ki so prisotne v gosto naseljenih mestih: drage parcele oziroma njihovo pomanjkanje.

Vsaka MINI Living urbana kabina je sestavljena iz treh elementov. Iz bivanjskega in spalnega dela na eni ter kuhinje in kopalnice na drugi strani. Tretji element je opredeljen kot izkustven prostor z značajem okolja, v katerem hiška stoji in ki ga oblikuje lokalni arhitekturni biro. V Pekingu so na primer ta izkustveni prostor razvili v sodelovanju z arhitektom Dayongom Sunom, ki je pred hiško ustvaril odprt prostor za srečanja, in sicer kot poklon tradicionalnim hutongom (ozkim uličicam z miniaturnimi pritličnimi hišicami). Nad tem interaktivnim prostorom so nameščena zlata, teleskopu podobna ogledala, ki odražajo širši urbani kontekst, gugalnica v središču prostora pa poskrbi za igrivost.

Geometrijske oblike spominjajo na tradicionalne kitajske tangramske uganke, ki so privlačne za kontemplacijo.

Vsekakor bo zanimivo spremljati, kako se bo koncept MINI Living razvijal v prihodnje. Želja je, da bi v njem čim več ljudi prepoznalo kreativno možnost bivanja v urbanih okoljih, priložnost za lasten dom, ki je sicer miniaturen, a nadvse prilagodljiv in interaktiven.

Fotografije: BMW Group