Slovenska arhitektka in oblikovalka Tina Rugelj predstavlja novo serijo pohištva, ki zajema lepote mediteranskega okolja in motive življenja ob Jadranskem morju. Ta na pogled privlačna kolekcija pa v sebi nosi tudi visoko sporočilno vrednost.

Ko zadiši po Jadranskem morju, se nam pred očmi prikažejo podobe oljčnih nasadov, od vročine razbeljena kamnita obala, nežno kodranje morskih valov in podobe ribičev, ki ob sončnem zahodu na pomolih krpajo mreže za zgodnji jutranji ulov. “Zame pa so ti motivi več kot le bežen privid, saj me spremljajo že od otroških let in mi služijo kot nenehen navdih pri mojem arhitekturnem in oblikovalskem delu,” pove Tina Rugelj, ki je s kolekcijo Pripovedi Jadrana uresničila svojo dolgoletno željo, da te motive upodobi skozi unikatne kose pohištva.

Tino Rugelj smo uspeli spoznati že v različnih vlogah – kot oblikovalko, arhitektko in notranjo oblikovalko. Tako smo občudovali njeno kolekcijo vlaknocementnih izdelkov za vrt, obiskali njene izvrstne interierje stanovanja s pogledom na Ljubljanski grad ter sonaravne hiše nad dolino ter sledili prenovi podalpske brunarice pod njeno taktirko. Čeprav je vsak od njenih projektov popolnoma samosvoj in prilagojen lokaciji, naročniku in ambientu, pa je vsem njenim prizadevanjem skupna velika mera iznajdljivosti, ki se najlepše kaže v po meri izdelanih rešitvah in avorskih detajlih.

Materiali, ki jih je izbrala za svojo kolekcijo, so prvinski, domači: naravni beli kamen z otoka Brač, les mediteranske oljke, reciklirane ribiške mreže … Nastalo je pet kosov pohištva: Ribičeva svetilka, miza Oljka in kamen, miza Morje in kamen, enosed Adrian in preproga Plankton.

Ribičeva svetilka sledi klasični obliki mrežaste ribje pasti iz tankih navtičnih vrvi. Opominja nas na starodavni, trajnostni način ribarjenja, ki je namenjen zgolj zadovoljevanju lokalnih potreb. Na videz preprosta svetilka nas navduši z zapeljivimi oblinami, ki jih narekuje naravna krivina napete mreže.

Miza Oljka in kamen ter miza Morje in kamen pričarata edinstveno občutje pravega Mediterana, kjer med druženjem od hrani nastaja tisto pravo bistvo: občutek bližine in skupnosti.

Enosed Adrian (Jadran), izdelan iz bogatega debelega žameta je našel navdih v eni najveličastenjših, a žal tudi ogroženih jadranskih vrst – velikem modrem skatu, znanem tudi kot vražji skat.

Preproga Plankton pa med vsemi kosi izraža največjo večplastnost. Gre za preprogo, v katero so všiti fluorescentni vozlički in vzorčki v obliki planktona, ki ponoči zasvetijo in nam pričarajo veličastno podobo lesketajoče se morske gladine. A hkrati se v preprogi skriva tudi opozorilo na vse večji problem čezmernega ribolova in onesnaženosti morja. Kot pove oblikovalka: “Preproga je narejena iz recikliranega tekstila, ki vsebuje tudi delež ostankov odpadnih, zapuščenih ribiških mrež, ki brez nadzora plavajo v morju in se nalagajo na morsko dno ter ogrožajo življenje morskih in obmorskih živali. Gre za pojav, znan kot ‘mreže duhov’ in ki po ocenah mednarodnih organizacij sestavljaj kar desetino vseh morskih odpodakov.” Pri iskanju materiala se je Tina Rugelj povezala z iniciativo Healthy Seas in s podjetjem Aquafil, ki že od leta 2013 skupaj s še nekaterimi drugimi partnerji skrbi za to, da ribiške mreže dobijo novo uporabno vrednost.

Več o kolekciji in posameznih kosih lahko preberete na tinarugelj.com.

Fotografije: Klemen Razinger