Za znamko FOH Studio stojita Luka Kravanja in Anamarija Ludvik, dva vsestransko nadarjena ustvarjalca, ki sta svoje znanje, pridobljeno v času študijskih let, želela nagraditi tudi z izkušnjami. Potem ko sta zaradi narave poklicev oba velik del dneva preživljala pred računalniki, sta se opogumila in skočila iz cone udobja 'varne' službe ter se ustvarjanja lotila še analogno. Njuna drznost se je izplačala, saj danes sodelujeta s priznanimi kulinaričnimi imeni po vsem svetu.

Luka in Anamarija sta se poznala že v času študija vizualnih komunikacij, po končanem izobraževanju pa je Anamarija izkušnje nabirala kot vodja projektov, Luka pa kot samostojni oblikovalec. Zaradi narave dela sta oba velik del dneva preživela za računalnikom, v njima pa je počasi rasla želja, da bi se oblikovanja lotila tudi bolj analogno.

»Premagati sva morala veliko dvomov in strahov, da sva se opogumila in zapustila ‘varni’ službi ter skočila v neznano,« zatrdi oblikovalski dvojec danes. Luko je prepričal stik z glino, Anamarija pa je po dolgih letih oblikovanja blagovnih znamk za druge želela zgraditi tudi nekaj zase. Nekaj, pri čemer bi lahko združila izkušnje vodenja s kreativnimi idejami iz sveta oblikovanja.

In prav ta svoboda, ki si jo kot vodji blagovne znamke dopuščata, jima je dala krila. Z njo pa ustvarjata tudi varen kreativni prostor, v katerega lahko povabita svoje naročnike. Prostor, v katerem nastajajo unikatne ideje. Bolj pomembno kot oblikovanje izdelkov je oblikovanje odnosov, saj je prav zaupanje poglaviten ključ do uspešnega sodelovanja. Anamarija in Luka pa z vsakim novim projektom dokazujeta, da je zaupanje upravičeno.

Njune poti so se z glino prvič križale že leta 2017, ko je Luka obiskoval zasebne učne ure pri doc. Kristini Rutar, profesorici oblikovanja stekla in keramike na ALUO. V želji, da bi zgradila nekaj svojega, nekaj drugačnega, pa sta leto zatem soustanovila blagovno znamko Kolektiv DVA, ki je delovala na širokem področju ustvarjanja keramike ter v kratkem k sodelovanju pritegnila širok krog strank in poslovnih partnerjev, pretežno iz tujine. Njune ideje pa so rasle naprej:

»Z leti delovanja sva spoznala, da nama je bolj kot samo ustvarjanje per se bližje problem-solving pristop v oblikovanju. Posledično sva leta 2022 ustanovila FOH Studio, kjer smo predani ustvarjanju ročno izdelanih izdelkov po meri za fine-dining restavracije, butične hotele in druge ponudnike luksuznih izkustvenih doživetij. Tukaj s stranko gradimo predvsem odnose in iščemo načine, kako njihovo izkušnjo za gosta dvigniti na najvišjo raven.«

Oba oblikovalca poudarjata, da je ideja o oblikovanju FOH-a vzklila povsem organsko, spontano, k temu pa je prispevala tudi njuna primarna izobrazba – oba sta kot oblikovalca šolana v problem-solvingu. Izdelki FOH Studia tako ne pripovedujejo zgodbe studia kot takega, temveč naslavljajo probleme naročnika, komunicirajo njihovo vizijo. Zgodbo. Ta nišna usmerjenost se je porodila kmalu po začetku z uspešnim sodelovanjem z Restavracijo MILKA v Kranjski Gori. Klara in Luka sta spoznala, da lahko na ta način stranki ponudita širšo podporo in varnejši kreativni proces, obenem pa bolj dosledno naslovita njihove izzive, ki se v posameznih panogah sicer ponavljajo.

»Izbrana niša nama omogoča, da sva hitreje razvila know-how za delovanje v panogi. Ni zanemarljivo, da imava najboljše naročnike na svetu: strastne ljudi, ki so popolnoma predani svojemu poslanstvu, ki so nori na detajle in prekipevajo od kreativne energije. Škoda bi bilo, da ne bi izkoristila vsakega sodelovanja kot izjemne učne lekcije in se od vsakega naročnika naučila čim več,« navdušeno povesta ustvarjalca, kar daje jasno vedeti, da je spoštovanje vzajemno.

Vodilo izdelkov FOH Studia je minimalističen, izčiščen slog, ki ne preglasi kulinarične umetnine na krožniku. Izdelki tako služijo le kot podlaga za mojstrovine strank. Na prvi pogled se sliši preprosto, a je daleč od tega. To namreč pomeni, da morajo izdelki prepričati s tehnično dovršenostjo in subtilnimi detajli, ki pričajo o tem, da je vsak izdelek unikaten in ročno izdelan. A v zadnjem času se ustvarjalca oddaljujeta od predalčkanj in dotičnih slogov, s čimer lahko naslavljata širši krog naročnikov:

»Želiva zgolj delovati kot oblikovalca, ki se popolnoma predata naročniku. Najin glavni cilj je razumeti naročnika, njegove želje in potrebe. Najina naloga pa je, da mu rešitev dostaviva v obliki tehnično dovršenih keramičnih izdelkov, ki preživljajo modne trende s svojo preprosto eleganco, ki ne kričijo po pozornosti, ampak goste prepričajo s tihim šepetom kakovosti. Trenutno bi svoj slog opisala s sloganom: Beyond attention, it’s all about intention.«

Njuno ustvarjalnost so prepoznala številna priznana imena iz sveta kulinarike, že davno pa se je glas o FOH Studiu razširil tudi onkraj slovenskih meja. Večina naročnikov se lahko pohvali z vsaj eno Michelinovo zvezdico, spet drugi se bahajo s štirimi kapami Gault&Millau. Njuno kreativnost so prepoznale prestižne svetovne revije, kakršni sta Forbes in Vogue. A kot povesta sama, to ni tisto, kar poganja njuno kreativnost.

»Bolj kot to je pomemben odnos, ki ga s strankami zgradiva. Pri soustvarjanju so namreč bolj kot (Michelinove) zvezdice pomembne iskrice! Največja nagrada je, ko se naši naročniki vračajo; to je ultimativna potrditev, da sva na pravi poti,« zatrdita v en glas.

Velikima kreativcema tudi idej za prihodnje ne manjka. A eno ostaja, želita namreč ohraniti sloves butičnega studia, kar pomeni, da ne želita, da bi njuno delo kdaj preraslo tesno sodelovanje z naročnikom. Ena na ena. V prihodnosti bi želela oblikovati ekipo, ki bi delila njune vrednote. Ekipo, ki bo znala delati vrhunske serije v malih nakladah, kot zaključeno celoto. A kot poudarjata, je delati ‘enake’ izdelke v večjem številu poseben izziv, ki zahteva posebno znanje in spretnosti, predvsem pa veliko potrpežljivosti in vztrajnosti. Zato bi se rada obdala z ljudmi, ki v tem vidijo izziv. S takimi, ki bi jim lahko zaupala, saj bi se lahko le tako sama v prihodnje bolje posvetila razvoju izdelkov in poglabljanju odnosov z naročniki.