Poletni meseci pogosto pomenijo več potovanj, oddihov in bivanja v hotelih. Ob teh izkušnjah se ne navežemo le na kraje, temveč tudi na prostore, v katerih bivamo. Ambient dobrega hotela je več kot zgolj funkcionalen – je doživetje. S prefinjenim dizajnom, nadstandardnim udobjem in subtilno luksuzno atmosfero zna hotelski interjer ustvariti občutek, ki ga marsikdo želi prenesti tudi v svoj dom. Gre za t. i. hotelski šik – slog, ki ne pripada le hotelom, temveč je lahko del vsakdanjega bivanja.
Kaj sploh je hotelski šik?
Hotelski šik ni enoten slog, temveč način oblikovanja prostora, ki daje poudarek izkušnji – občutku umirjenosti, razvajanja in estetike. V ospredju so teksture, osvetlitev, materiali in prostorska kompozicija, ki skupaj ustvarjajo ambient, ki je hkrati funkcionalen in atmosferičen. Gre za subtilno razkošje brez pretiranosti – prostori so zračni, čisti, elegantni, z detajli, ki naredijo razliko.
Arhitekturno gledano je ključ v prostorski umirjenosti, v materialih, ki »dihajo«, v barvni shemi, ki deluje pomirjujoče, ter v svetlobi, ki ni zgolj funkcionalna, temveč tudi ambientalna.

Kako ustvariti hotelski občutek doma – brez velikih stroškov
Ne potrebujete razkošnega hotela, da bi živeli udobno. S premišljenim pristopom lahko podobno atmosfero dosežete tudi v domačem okolju – pa naj gre za celoten interjer ali zgolj za detajle, ki prostor povzdignejo.
1. Plastenje tekstur: Hotelski šik ne temelji le na vizualni podobi, temveč tudi na otipu. Kombinirajte različne materiale: žamet, lan, brušeno usnje, volna – naj bo občutek dotika prijeten in vabljiv. V spalnici to pomeni oblazinjeno vzglavje, mehke blazine, kakovostne rjuhe. V dnevnem prostoru lahko podobno plastenje dosežete s toplimi pregrinjali, z mehkimi preprogami ali sedežno garnituro v bogatem tekstilu.

2. Svetloba, ki ustvarja atmosfero: En sam vir svetlobe je funkcionalen, a nikoli dovolj za pravo razpoloženje. Kombinirajte stropno osvetlitev z ambientalnimi lučmi, stenskimi svetilkami, LED-trakovi ali dizajnerskimi nočnimi lučkami. Pomembna je barvna temperatura (topla bela), še bolj pa možnost zatemnjevanja. Pri svetilih je dobro investirati v oblikovno močnejše kose – tudi če gre za manjšo nočno svetilko, lahko ta postane dekorativni poudarek prostora.


3. Posteljnina in materiali, ki dihajo: Če si iz hotelskih sob kaj najbolj zapomnimo, je to postelja. Za domači ambient izberite bele ali svetle tone, naravne tkanine (bombaž, lan, perkal), več plasti (odeja, pregrinjalo, različne blazine) in čisto linijo. Videz postelje naj bo urejen, simetričen, a ne tog. Prav z rjuhami in tekstilom lahko hitro ustvarite vtis večje vrednosti prostora – brez velike investicije.

4. Minimalizem z osebnostjo: Hotelski interjer nikoli ni prenatrpan, a tudi ni sterilen. Ključ je v izbranih kosih: premišljeno postavljena umetnina, keramična vaza, monokromatski plakat v črnem okvirju. Izogibajte se množični dekoraciji in raje investirajte v nekaj kosov, ki nosijo osebno ali vizualno vrednost. Arhitekturno gledano naj prostor zadiha.

5. Domači wellness: Tudi kopalnica je lahko prostor za umik. Investicija v nekaj kakovostnih brisač (bel frotir ali savna stil), milo v keramiki, dišeča sveča ali naravni tekstili za kopalniško preprogo hitro ustvarijo domač wellness kotiček. Videz čistosti in reda je tu ključnega pomena – kot v hotelu.

6. Barvna paleta: umirjeno, a ne dolgočasno: Izberite barve, ki pomirjajo: bež, dimno sivo, temno modro, barvo šampanjca ali olivno zeleno. Kombinirajte jih s kovinskimi poudarki (medenina, črno matirano železo) in naravnimi materiali (les, kamen, steklo). Učinek? Preprost, a prestižen.

Oblikovanje izkušnje, ne zgolj prostora
Hotelski šik je predvsem občutek. Gre za to, da se v svojem domu počutimo spočiti, razvajani in estetsko zadovoljni. Arhitekti in oblikovalci interjerjev danes pogosto posegajo po elementih hotelskega oblikovanja tudi v stanovanjskem prostoru – ne zato, da bi prostor posnemal hotel, temveč da bi nadgradil funkcionalnost z doživetjem.
Z nekaj znanja, občutka za estetiko in pozornosti do materialov lahko vsak dom dobi tisto nekaj več – občutek miru, luksuza in brezčasne elegance, ki nas ne stane nujno več, a pomeni veliko.
Naslovna fotografija: Shutterstock