Kaaita: copati iz recikliranega filca in odpadnih plastenk

Najboljši izdelki so tisti, ki nastajajo v sozvočju oblikovanja in trajnosti. Prav takšni so tudi copati slovenske znamke Kaaita, za katero stoji Alenka Repic. Strokovnjakinjo za marketing, ki se je izobraževala na ekonomski fakulteti, je po končanem študiju začel privlačiti proces gradnje avtentične blagovne znamke, ki razume potrebe svojega kupca. Tako je nastala Kaaita.

0
Foto: Manca Jevšček

Ideja o osnovanju lastne znamke se je porodila povsem spontano, iz velike ljubezni do narave, se preoblikovala in vzcvetela v to, kar je dandanes. »Rada imam naravo v vseh njenih pomenih. Tekom porodniške sem se z vozičkom pogosto sprehajala med cvetočimi nasadi Arboretuma Volčji Potok in porodila se mi je ideja, da bi si tam po koncu porodniškega dopusta poiskala delo. Res mi je uspelo in delo sem našla na oddelku marketinga in PR. Tam se je moje prepričanje, kako lepo je biti povezan z naravo še utrdilo. Sem oseba, z zelo močno izraženo podjetniško žilico, nešteto idejami, ki kar bruhajo iz mene. Ta plat mi ni dala miru in ustanovila sem svoje podjetje. Ponujali smo možnost, da kot darilo, bodisi ob rojstnem dnevu ali rojstvu otroka osebi pokloniš to, da posadiš drevo. Podjetje sem poimenovala Kaaita, kar v enem izmed indijanskih jezikov pomeni posadi drevo,« o začetkih pripoveduje Alenka. Koncept podjetja se je kmalu spremenil, a ohranil svojo vizijo po trajnosti in ime.

Foto: Romina Ivančič

Ideja o zasaditvi dreves se je izkazala za težko izvedljivo, zato se je Alenka, po poklicu ekonomistka, podala novim izzivom naproti. Večjim podjetjem je pomagala pri tem, da so postala kar se da odgovorna do okolja. Ker je tudi ob prazničnih decembrskih dneh želela svojim klientom ponuditi kar se da okolju prijazno darilo, je angažirala oblikovalko in se lotila oblikovanja copatov za novoletna darila. Projekt se je izkazal za precej obširnega, tako je trajalo kar nekaj mesecev, preden so bili copati v celoti dodelani. Obdarovanci so bili nad njimi tako navdušeni, da so jih želeli uporabiti tudi za svoja novoletna darila.

»Začelo se mi je mešati od sreče. Resnično sem uživala v izdelavi izdelkov. Nič čudnega tako ni bilo, če sem dobila naročilo za svetovanje, ki je na koncu pripeljalo do oblikovanja produkta. Tako sem odkrila novo strast. Oblikovanje me je vedno bolj privlačilo. Na ta način sem tako povezala svoje velike ljubezni: strast do rokodelstva in izdelovanja izdelkov, branding ter odgovoren odnos do okolja in ljubezen do narave,« prizna Alenka.

Foto: Romina Ivančič

Tudi ob novih izzivih je ostala zavezana okolju. »Veliko se govori o tehnoloških rešitvah, že če gledam sam tekstil, so lahko materiali zelo napredno narejeni. Kljub temu mislim, da najbolj spoštljivo do planeta narediti nekaj v sodelovanju z naravo. Ne na način, da jo izkoriščaš, ampak da z njo sodeluješ in jo ohranjaš. Taki izdelki so najčistejši,« pojasni duša znamke Kaaita.

V ponudbi slednje boste tako našli copate izdelane iz recikliranega filca, narejene iz odpadnih plastenk. Z avgustom bodo ponudbo še obogatili, ponudili bodo copate izdelane iz naravnih materialov, ki bodo dokaz sodelovanja z naravo. »Živim tako da kupujem izdelke stran od masovnega in nespoštljivega. V tem sem zelo iskrena. Kljub temu sem prepričana, da trajnostni izdelek ni dovolj, zame je še večji izziv jasno definirana predstava o kupcu. Če se dobro zavedaš, kdo je tvoja ciljna skupina in poznaš njene potrebe, potem s samim produktom rešuješ njihov problem. Ker se svet neprestano spreminja, se prilagaja tudi tvoja ponudba. To je neskončen proces, ki prinaša vedno nove izzive. V izziv mi je biti pred konkurenco, saj je večina ponudnikov na trgu sledilcev. To pomeni, da kopirajo izdelke, zavestno ali ne. Če si inovator, si par korakov naprej. Mi smo v tej skupini,« pove s ponosom.

Foto: Manca Jevšček

Po mnenju strokovnjakinje za marketing bistvo znamke leži v premišljeno izbrani ključni skupini. Pred letom dni so pri znamki Kaaita natančneje opredelili ciljne kupce, saj je po njihovem mnenju le tako mogoče doseči, da si najboljši in edini na določenem področju.

»Težko si najboljši na vseh področjih! Pred tem smo ponujali široko paleto izdelkov, vendar pa je ob širokem asortimanu težko biti res najboljši. Spoznali smo, da je bolje, če izberemo en sam izdelek – copate. Ti so na področju hotelov velik problem, saj večina uporablja bele copate proizvedene na Kitajskem, ki se jih po enkratni uporabi zavrže. S tem nastane na tone odpadkov. Mi smo kot prvi in edini v Evropi ponudili bolj trajnostno rešitev. Posamezniki pa še vedno lahko kupijo naše izdelke v spletni trgovini, nismo jim obrnili hrbta. Naši izdelki so na voljo tudi v eni sami slovenski trgovinici z unikatnimi izdelki, pa tudi v trajnostno obarvani trgovinici v Londonu,« razlaga Alenka.

Kljub prodoru v tujino je zanimanje za njihove copate na območju Slovenije še vedno izjemno veliko. Slovenci namreč po mnenju Kaaite ne zaostajamo kaj dosti za preostalo, trajnostno naravnano Evropo. Največ povpraševanja še vedno prihaja iz Anglije, sledi Slovenija. »Naši  kupci so večinoma ljudje, ki imajo afiniteto do oblikovanja in trajnosti,« zaključi vodja znamke Kaaita.

Foto: Romina Ivančič

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *