Z Notranjske prihajajo čudovite lesene mojstrovine, ki so plod zagnanosti industrijskega oblikovalca Jana Petriča ter znanja lokalnih mizarjev. Izdelke odlikujejo modern dizajn in čiste linije, globoko v njihovi biti pa se skrivajo izkušnje preteklosti in dolgoletna tradicija, ki v osveženi obliki spet prihaja na plano pod okriljem znamke LLEESS.

Jan, rojen v okolju, ki je že tradicionalno povezano z lesom, je že v mladosti razvil ljubezen in zanimanje do lesa samega. »Z lesom sem v stiku celo moje življenje. Prihajam z Notranjske, ki je porasla z gozdom in ki je tradicionalno povezana z lesom kot glavno surovino. Moja družina se je ukvarjala tudi z žagarstvom – moji predniki so ob pritoku Cerkniškega jezera že pred več kot 160 leti postavili žago in predelovali les. Tako se že od rane mladosti spominjam vonja sveže razžaganega lesa in kako zanimivo mi je bilo opazovati, kako iz hloda nastanejo deske,« o svoji povezanosti z lesom pove Jan, ki je prav zato les čedalje pogosteje vključeval v svoje oblikovalsko delo. Sprva pri manjših projektih v sklopu grafičnega oblikovanja, kasneje pa pri oblikovanju interjerja in produktnem oblikovanju.

Ideja o lastni blagovni znamki

Tekom študija je vzklila tudi ideja o oblikovanju lastne blagovne znamke lesenih izdelkov. »Ideja oblikovanja in izdelave lastnih izdelkov iz lesa se mi je porodila pravzaprav na poti, ko sem se po krajšem obisku doma vračal z Notranjske nazaj v Barcelono, kjer sem obiskoval magistrski študij oblikovanja. Zjutraj sem se vozil po cesti in pred mano je vozilo kar nekaj ogromnih tovornjakov, polnih hlodov iz notranjskih gozdov. To je bil les, namenjen poceni prodaji v tujino. Kar zbodlo me je! Nekaj dni pred tem mi je namreč znanec razlagal o tem, kako les izvažamo in ga potem po bistveno višji ceni kupujemo nazaj, predelanega v polizdelke in končne izdelke. Takrat me je prešinilo, da vsaj majhen košček lahko premaknem tudi sam: našemu lesu je nujno potrebno dodati vrednost,« pove oblikovalec. Povezal se je z notranjskimi mizarji, ki slovijo kot vrhunski izdelovalci lesenih izdelkov in s skupnimi močmi se je rodila blagovna znamka LLEESS.

Ekipa znamke LLEESS je zavezana k upoštevanju zakonitosti lesa, kar se odraža pri oblikovalski zasnovi, pa tudi pri sami mizarski izvedbi. Kljub bogatemu znanju rokovanja z lesom, pa jih pri izdelavi ni strah raziskovanja, ki se zrcali tudi v uporabi toplotno obdelanega lesa.

»Poleg novih tehnoloških načinov uporabe lesa nam zagotovo predstavlja največji izziv samo oblikovanje. Les je bil dolgo časa v modernem konceptu doma precej zapostavljen material, ta odnos pa se sedaj spreminja. Zaradi svojih izjemnih lastnosti ponovno dobiva mesto v sodobnem interjerju. Pri našem pohištvu želimo doseči ravnovesje med materialom, ki je sprejet kot tradicionalen in sodobnimi oblikovalskimi zasnovami pohištva. Ciljamo na ljudi, ki se zavedajo trajnostnega in ekološkega aspekta lesa, ki že tradicionalno izhaja iz slovenskega območja, vrhunske mizarske izdelave in seveda modernega dizajna,« pojasnjuje Jan.

Inovativnost in prepoznavnost

Ponosni lastniki izdelkov LLEESS so predvsem posamezniki, ki cenijo pristnost, tako v izvedbenem pogledu kot tudi oblikovalskem smislu. Izdelki so namreč v celoti izdelani iz masivnega lesa, pri oblikovalskih izhodiščih pa stavijo na inovativnost in prepoznavnost. »V svetu, še posebno na severu, sta prav ta dva elementa najbolje sprejeta: torej kvalitetna izdelava iz masive in sodoben dizajn. Seveda na slovenskem tržišču veliko šteje tudi to, da smo slovenska blagovna znamka in da je naše pohištvo oblikovano in narejeno v Sloveniji,« priznava.

Jan, po izobrazbi industrijski oblikovalec, je s svojo oblikovalsko vizijo vezni člen znamke LLEESS. »Kot oblikovalec in kot del ekipe LLEESS pri izdelavi pohištva sodelujem skozi celoten proces. Zelo pomembno je vsak kos oblikovanega pohištva preveriti že na osnovi makete, ki jo vedno  izdelam sam, in tudi kasneje skozi proces popravkov ter korektur na prototipih pohištva, česar se lotimo skupaj z mizarji. Naši izdelki so mogoče videti oblikovno in izvedbeno enostavni, saj so zasnovani minimalistično, vendar prav to pomeni, da je običajno na poti do končnega izdelka potrebnih še več preverjanj, popravkov in izboljšav. Pri tem je res bistveno sodelovanje vseh vpletenih skozi celoten proces do končnega izdelka,« pojasnjuje oblikovalec, ki se pri oblikovanju novih kosov pohištva naslanja na naravo.

»V naravi najdemo stvari, ki so preproste in lepe,« povzame. Znamka sledi ideji »manj je več«, kar se odraža tudi v imenu samem. Le to se namreč poigrava s slovensko besedo Les in angleško besedo Less (op. manj). Enostavne in čiste linije so odraz celotne filozofije, ki se odmika od nepotrebnih dodatkov. »Tako kot v naravi vse enostavno funkcionira, si želimo, da bi naše pohištvo delovalo v stanovanju, doma. Naravo želimo pripeljati v dom. In kot rečeno, da bi bilo pohištvo iz lesa vendarle razumljeno kot del sodobne opreme doma,« razlaga Jan.

Dos-Uno

Takšna je bila tudi vizija pri oblikovanju stola Dos-Uno, ki je bil zasnovan kot jedilni stol, vendar pa ga je mogoče uporabljati tudi kot samostojen kos. »S svojo prostorno zasnovano sedalno površino nudi dovolj prostora tudi za druge aktivnosti, kot na primer branje. Svoje mesto lahko tako najde v jedilnici in tudi v dnevni sobi ali zimskem vrtu, pa tudi v javnih prostorih, kot so restavracije, kavarne, hotelske avle in drugi družabni prostori. Navdih za ta stol sem dobil med bivanjem v Barceloni, ko smo imeli v dnevni sobi, ki je bila v resnici zastekljena terasa, tudi oblikovno izčiščene stole z veliko sedalno površino. Dos-uno je torej slovenska interpretacija stola takega tipa,« pojasnjuje oblikovalec. Tudi sicer je asortiman znamke LLEESS zasnovan tako, da se izdelki med seboj stilsko dopolnjujejo, zaradi minimalistične zasnove pa jih je moč umestiti tudi v prostor z drugimi pohištvenimi kosi. V tem primeru lahko delujejo kot osrednji kos v prostoru, ki zaokroža podobo celotnega domovanja in vanj vnaša duh narave. 

Več: www.lleess.eu