Hoteli, kot jih poznamo, bodo kmalu utonili v pozabo, na njihovo mesto pa že zdaj stopajo tako imenovani »smart« oziroma hoteli prihodnosti. Vanje lahko vstopimo le s pomočjo pametnega telefona, z njim opravimo tudi prijavo, zato v sprejemnici ni nobene gneče in nervoznih gostov. Pravzaprav v »future« hotelu klasičnega sprejemnega pulta sploh ni, kakor tudi ne klasičnega hotelskega osebja.

Kaj je »future« hotel?

»Ko imamo v mislih »future hotel« predvsem govorimo o oblikovanju kratkotrajnih namestitvenih objektov za populacijo, ki je rojena med 1980 in 2000, torej milenijce, ki že sedaj predstavljajo oko 1/3 vseh hotelskih gostov v svetovnem merilu in ta odstotek se bo z leti samo še povečeval. Po napovedih turistične industrije se bo ta odstotek povečal na nekje 50 odstotkov do leta 2020. Tako bodo milenijci postali čez nekaj let najbolj pomembni in primarni uporabniki hotelskih storitev. To pomeni, da je hotele treba prilagoditi digitalni generaciji. Generaciji, ki ima močno željo po lokalnih, pristnih doživetjih, hkrati pa pričakuje postopoma prilagojene personalizirane storitve,« pravi Smiljan Buzeti iz arhitekturnega studia D plan, kjer so zasnovali tudi prvi pametni hotel v Ljubljani – prenovljeni Central hotel.

Sčiščen interjer

Central hotel posluje pod okriljem skupine Union hotelov, pri njegovi prenovi pa so stavili na minimalizem ter na ekološki in urbani vidik, s katerim nagovarjajo vrednote nove generacije popotnikov.

Skandinavski minimalizem, praktičnost, čiste linije in kreativne tapete. Posebej za Central hotel je unikatni design tapet v sobah s pogledom na Ljubljanski grad zasnoval ulični umetnik in ilustrator Maksim Azarkevič.

»V ta namen smo izredno poenostavili oblikovanje interierja, ga sčistili, hkrati pa mu dodajali pravo mero designa, metropolitanstva, trenda. Sobe so predvsem prostori sprostitve in počitka, pri čemer smo oblikovali skupne prostore kot večnamenske prostore za srečanja in doživetja. Hotel nima več klasičnega recepcijskega pulta, temveč je recepcija »skrita« v osrednji točilni pult, je del bara, zajtrkovalnice oziroma enotnega lounge prostora, kjer se gostje srečajo z lokalnimi prebivalci ob pogledu na lokalne znamenitosti, kot je Ljubljanski grad,« pripoveduje Smiljan Buzeti in dodaja, da se koncept »future hotela« nagiba predvsem v smeri zmanjševanja velikosti sob, združevanja zalednih služb hotela in vpeljevanja digitalnih rešitev v hotelske storitve.

»Tem smernicam smo sledili tudi mi, kjer smo v sobah zabrisali prej strogo ločena kopalniški in spalni del sobe ter ju povezali, umivalnik je del spalnice. V prostoru sobe je več svežine, lahkotnosti, saj ni več klasičnih omar, mini bara, soba je prilagojena načinu popotnika letalske industrije.«

Prenova

Prenova Central hotela, vredna okoli 3 milijone evrov, je potekala v »nizki« turistični sezoni v slabih 5 mesecih, od srede novembra 2018 do konca marca 2019. Prenovili so sedmo nadstropje, kjer je osrednji prostor za druženje z barom in večnamenski prostor,  vse hotelske sobe ter povečali njihovo število iz prvotnih 74 na 90, ter uredili dodatno sobo s spalnimi kapsulami.

»Pri sami prenovi smo uporabljali nove sodobne tehnologije obdelav in materialov, tako iz estetskega kot uporabniškega vidika, kot na primer: micro-toping, ekstra veliki formati keramike, betonlook (dekorativna finalna obdelava izgleda surovega betona ene stene v vsaki sobi v kontekstu zgodovine gradnje obstoječe zgradbe), dodali smo prisilno prezračevanje (kljub nizki etažni višini), vodoodbojne PVC tlake v sobah v imitaciji parketa (boljša akustika) in še mnoge druge rešitve,« naštevajo avtorji prenove.

Sobe

Kot rečeno v sobah ni omar in mini-barov, zato pa so bolj svetle in zračne, opremljene minimalistično in sodobno.

Vse sobe so popolnoma prenovljene. Nekatere imajo direkten pogled na Ljubljanski grad.

»Sobe so oblikovane lahkotno, kjer ni več stroge ločnice med mokrim in spalnim delom, temveč sta prostora združena, kar izboljša uporabnost in naredi sobo prostornejšo, vse v želji, da se gost dobro počuti. Izbor pohištva se zdi, kot da plava v svetlobi, ki prihaja od oken in s svojimi mehkimi linijami obkroži prostor.«

Spalna kapsula je majhen prostor z ležiščem in sodobnimi dodatki.

Prostor nekdanje savne in telefonske centrale so spremenili v sobo z desetimi spalnimi kapsulami s pripadajočim družabnim kotičkom ter tremi ločenimi kopalnicami – to so futuristični prostori za bivanje, ki omogočajo urbani glamping v središču Ljubljane. V kapsulah se poleg udobnega ležišča nahaja televizija, radio, sef, ogledalo, LED zaslon, USB priključek in hitra Wi-Fi povezava.

Posebnost sob s pogledom na Ljubljanski grad je tudi unikatni dizajn tapet, ki jih je zasnoval ulični umetnik in ilustrator Maksim Azarkevič.

Mestna džungla

Čeprav se morda na prvi pogled zdi, da je koncept pametnih hotelov prihodnosti hladen, neoseben in da nas odtujuje, saj večina komunikacije poteka preko mobilnih aplikacij, pa še zdaleč ni tako. Prav za pametne hotele so značilni novi pristopi k druženju in povezovanju ljudi v skupnih prostorih. V Central hotelu so jih umestili v 7. nadstropje, kjer so ustvarili nekakšno mestno džunglo, imenovano Rooftop@Central z barom.

Rooftop@Central v 7. nadstropju ni običajen hotelski bar. Je center urbane kulture, ki prostor nudi tako gostom hotela kot vsem drugim ljubiteljem mestnega utripa.

»Skupni prostori Central hotela se precej razlikujejo od klasičnih hotelskih rešitvah, saj smo uporabili nov pristop, kjer smo vse prej strogo ločene službe hotela (recepcija, bar, zajtrkovalnica…) združili v enem prostoru v 7. etaži, kjer se med sabo prepletajo. V tako zasnovo nas je pripeljala vzporednica iz letalske industrije, kjer vsi s pridom uporabljamo digitalne rešitve za »check in«, in ker je ciljni gost novega Central hotela seznanjen in zna uporabljati tovrstne rešitve, smo to s pridom izkoristili, hkrati pa je naročnik pridobil prostor v pritličju, ki ga lahko nameni novim, bolj tržno naravnanim programom. Tovrstni skupni prostor v 7. etaži spodbuja individualno in skupinsko doživetje oziroma nudi gostu drugačno izkušnjo, kot jo je vajen pri drugih hotelih, saj lahko v sproščenem okolju uredi potrebne storitve z gostiteljem, hkrati se druži z ostalimi gosti, tako z gosti hotela kot domačini, ter doživi slikovit pogled na Ljubljanski grad,« zaključuje arhitekt Smiljan Buzeti.

Avtorji projekta: D plan d. o. o., Smiljan Buzeti, Katja Lavrin, Jaka Napotnik

Foto: Janez Marolt, Marko Delbello Ocepek