Na obisku pri Katji Bidovec in Arneju Hodaliču

Stanovanja, ki jih obiskujemo, navadno predstavljajo dom. Našli pa smo izjemo, pri kateri sta dom in poslovni prostor združena v celoto. To je mogoče, ker sta oba stanovalca partnerja, tako delovna kot zasebna. To sta Arne Hodalič in Katja Bidovec, mednarodno uveljavljena fotografa.

0

Katja in Arne sta pred selitvijo živela in delala v Ljubljani. “Tam sva imela velike težave s studiem,” pogovor o tem, zakaj sta se odločila za selitev, začne Arne: “Zmerja več sva imela studijskega dela in v nekem trenutku enostavno ni šlo več. Hiša, v kateri sva živela, je bila morda po kvadraturi celo večja od te, ampak je bila razdrobljena na kup majhnih sob, ki jih pravzaprav sploh nisva uporabljala. Studia z višino pa nisva imela. In ker tako ali tako devetdeset odstotkov najinega budnega časa preživiva med delom, sva se odločila, da bo atelje osrednji del najine nove hiše.”

Pred in med prenovo

Prenova stare hiše v Kranju je bila kar zahteven zalogaj. “Mansarda je bila še čisto v prvotnem stanju,” se hiše svojih starih staršev, ki sta jo z Arnejem prenovila, spominja Katja: “V spodnjem delu pa so stari starši bivali nekaj desetletij. Ko sva z Arnejem prvič prišla v ta prostor, je bil čarobno strašljiv.” Za pomoč pri osmislitvi sta se fotografa obrnila na arhitekta Katarino Štok in Marka Pretnarja iz biroja Štok Pretnar. “Brez njiju ta prostor ne bi bil tak, kot je. Pomagala sta nama ločiti zasebni del, dom, od javnega dela, studia. Z Arnejem sva se v tem procesu veliko naučila – čeprav ima lahko človek čut za prostor, za estetiko in lepoto, je na koncu vedno prav, da vsak opravlja svoje delo in tudi da arhitektom pustiš, da opravijo svojega.”

Večino gradbenih del pri prenovi je vodila Katja, ki se pošali, da njeno in Arnejevo partnerstvo res ni tisto ‘klasično’. Arne rad kuha, Katja pa je uživala v nadzoru gradbišča in izbiri opreme. Posebno pozornost sta namenila izbranim materialom in barvam v ateljeju – izbrala sta odporen tlak, ki dobro prenaša premikanje opreme po prostoru, belo barvo sten, ki se ne reflektira v prostor, ter stene – kakopak – opremila tudi z izbranimi fotografijami. “Z Arnejem sva želela, da bi bil studio tudi na nek način razstavni prostor. Verjameva, da fotografije na steni lahko naredijo dom bolj domač, malo drugačen, da vnesejo svojo energijo – tudi če to niso tvoje fotografije.”

Svetel atelje z možnostjo popolne zatemnitve

Največ pozornosti pa sta posvetila svetlobi, ki je v fotografskem studiu še kako pomembna. Že od začetka sta vedela, da bo prostor moral biti osvetljen z enakomerno zenitalno svetlobo skozi streho, saj direktna osvetlitev v fotografskem in razstavnem studiu ni zaželena. Sprva sta želela atelje z vrha osvetliti z dvema strešnima oknoma, a sta tudi tu končno besedo prepustila strokovnjakom. V podjetju VELUX so jima s pomočjo programa Daylight Visualizer izdelali vizualizacije osvetlitve z različnimi kombinacijami oken in na koncu predlagali osvetlitev s parom strešnih oken na vsaki strešini. “Skozi svetlobne analize smo preizkusili različne kombinacije in razporeditve oken in ugotovili, da bodo za to kubaturo najprimernejša štiri okna. Mislim, da je program kar lepo pokazal, kakšen bo končni rezultat in tudi v živo lahko vidimo, da je prostor zelo lepo osvetljen in občutek v njem fantastičen,” nam postopek projektiranja naravne svetlobe razloži arhitekt Domen Pogorevc iz podjetja VELUX.

Vizualizacije z Daylight Visualizerjem

Za fotografski studio pa je bila pomembna tudi popolna zatemnitev. “Za naju je zatemnitev morda še pomembnejša od naravne svetlobe. V fotografskem studiu večinoma ustvarjamo s svojo svetlobo, sploh, če je zunaj spremenljivo vreme. Fotografiranja včasih potekajo cel dan in zvečer na naravno svetlobo ne moreš več računati. Zato sva izbrala vsa okna s popolno zatemnitvijo,” razloži Arne. Ker ročno upravljanje oken na tej višini ni bilo mogoče, sta izbrala elektrificirana strešna okna z zunanjo roleto, ki jih upravljata s stikalom. Njihova prednost je tudi avtomatsko prezračevanje in senzor za dež, ki okna zapre že ob prvih dežnih kapljicah.

“Svetloba je res pomemben faktor za udobje bivanja – ne le za naju, imava tudi ogromno rastlin,” se posmeji Katja. “In ko je letos močno snežilo in so bila strešna okna zjutraj zasnežena, sva resnično spoznala, koliko zenitalna svetloba doprinese k dobremu občutku v tem prostoru. Brez svetlobe skozi njih je bil prostor naravnost turoben.”

Par, ki nikoli ne počiva, v svojem ateljeju ustvarja portrete in produktne fotografije, pripravlja gradivo za svoje študente – Arne poučuje na treh, Katja pa na eni fakulteti – se ukvarja s postprodukcijo fotografij, svetuje lastnikom stanovanj pri nakupu in umestitvi fotografij v njihove domove, v prihodnosti pa si želita atelje še bolje izkoristiti z manjšimi delavnicami ali predavanji. Ko pa si vseeno vzameta trenutek za počitek, pa ga najraje preživita na velikem balkonu v zgornjem nadstropju, iz katerega se jima odpira pogled na bujno staro češnjo.

Več: VELUX

Interier: Štok  + Pretnar

Fotografije: Arne Hodalič in Katja Bidovec

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *