Videoposnetki s hashtagom #oldmoney so na TikToku zbrali že 1,7 milijarde ogledov, ogledov pa je vedno več. Obstaja na tisoče profilov, namenjenih zgolj opevanju bogastva, mi pa poglejmo, kaj se skriva za ‘oldmoney’ hashtagom in kako se nanaša na interier.

Kaj je koncept ‘old money’ (stari denar)?

‘Old money’ je bogatstvo, ki je bilo podedovano in ne zasluženo, estetika pa temelji na klasičnem slogu bogatega videza. V Združenih državah je ‘old money’ povezan s kulturo WASP (White Anglo-Saxon Protestant), v Evropi pa s plemiškimi nazivi.

Estetika ‘starega denarja’ se kaže v modi, dekorju in dejavnostih za prosti čas, pri čemer je hashtag #oldmoneyaesthetic na TikToku zbral že več kot 220 milijonov ogledov, #oldmoney pa več kot 680 milijonov. Trend se je začel, ko je Gen Zers začel deliti ideje za popolno nasprotje novodobnega trenda oblačil, kot so superge, oblačila za prosti čas (casual), puloverji s kapuco, veliki logotipi, natisnjeni na oblačilih, in podobno.

Kakšne je razlika med ‘old money’ in ‘new money’?

Old money estetika spominja na podeželske klube, dvorce, lepo negovane vrtove, elegantne večerje, polo in podobno. Medtem ko je ‘new money’ vpadljiv, z vidno natisnjenimi logotipi znanih oblikovalcev, v ta razred pa spadajo zvezdniki, športniki, vlagatelji, uspešni podjetniki ter znane osebnosti na splošno, ki niso podedovali denarja, temveč so si ga prigarali sami. Kljub težko prisluženemu uspehu je naziv ‘new money’ lahko ponižujoč, saj mnogi trdijo, da takšnemu razredu pogostokrat manjka prefinjenost ‘starih bogatašev’.

Kako doseči ‘old money’ videz v interierju?

Ni treba biti zelo bogat, da bi v svoj dom vnesli malo estetike ‘starega denarja’. Očitno je, da je malo ljudi res raslo z ‘old money’, razen tistih, ki so se že rodili v premožno družino. Če nismo rasli v družini višjega razreda, se še vedno lahko oblačimo kot oni in si oblikujemo dom, ki bo imel lastnosti bogate klasike. Gre za koncept, ki je povezan z nostalgijo, vintage maksimalizmom ter brezčasno privlačnostjo, ki pomeni statusni simbol in idealiziranje višjega sloja.

Estetika ‘starega denarja’ daje občutek prestiža, ki ni nujno povezan z blagovnimi znamkami. V interierju gre za vrsto stilov, ki ustrezajo slogu ‘starega denarja’. Predstavljajte si klasičen videz doma, ki ga lahko opremite z dodatki, ki bodo dali občutek preteklosti in glamurja, na primer kakovostni dekorativni dodatki z brezčasnim slogom art-dekoja ali tradicionalnega klasičnega sloga. Prednost dajte kakovostnim materialom, ne blagovnim znamkam, prav tako je pomembno, da pohištvo in dekor nimata lastnosti novodobnega minljivega trenda. Ralph Lauren, na primer, ima značilen slog starega denarja, je brezčasen s poudarkom na klasiki.

Namesto trendovskega lestenca lahko izberete lestenec s klasičnim pridihom, klasičen usnjen ali žameten ‘chesterfield’ kavč ali celo kakšen kos elegantnega starinskega pohištva iz orehovega lesa za dekoracijo.

Žametni ‘Chesterfield’ kavč, postelja ali stol za noge lahko dodajo prostoru glamurozen videz. Žamet namreč izvira iz Egipta iz časa 2000 let pred našim štetjem. Postopek njegove izdelave je bil takrat zapleten in so si ga lahko privoščile le kraljevske družine in družine višjega sloja. Danes je tovrstni žamet večinoma narejen iz poliestra, zato raje izberite žamet iz kakovostnega bombaža za prijetnejši in bolj kraljevski občutek.

‘Chinosiere’ je še eden od značilnih vzorcev, ki ponazarjajo estetiko starega denarja (old money), in sicer izhaja iz Azije. 

Skratka, če vas je videz ‘starega denarja’ navdušil in bi želeli prinesti tovrstno estetiko v svoj dom, razmislite o dodatkih, kot so okrasne tapete, kakovostne tkanine, klasični kuhinjski ročaji, kakovostno starinsko pohištvo, stare knjige, okrašena jedilna posoda, ogledala iz surove medenine, klasični svečniki, laneni prti, temnejše vrste les (oreh ipd.), starinski čajni kompleti, razni starinski usnjeni kovčki in podobno.