»Jaz vedno pravim, da za Malo Majo stoji ena velika Maja,« se predstavi Maja Kotar, diplomantka Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Navihanost in kreativnost, ki ju v hipu opazite ob obisku njene spletne strani, je mogoče zaznati tudi v odgovorih. Še bolj pa v izdelkih. Ti obsegajo vse od čudovitih keramičnih stvaritev do zgovornih printov.

»Jaz vedno pravim, da za Malo Majo stoji ena velika Maja. Ena ravno tako velika, da predstavlja glas razuma, ena takšna, ki se ukvarja z dolgočasnimi organizacijskimi platmi znamke in skrbi, da vse poteka tako, kot mora. Ena, ki se mora včasih prizemljiti in usmeriti vso to malo kreativnost, navdušenje in otroško zvedavost. Brez nje bi bila najbrž cela norišnica,« pojasnjuje Maja Kotar in hkrati šaljivo doda, da tako mala kot velika Maja prebivata v eni in isti osebi. Mala Maja je njen odgovor na iskanje ravnovesja in načina, kako ohraniti otroško radovednost in igrivost v velikem, gromozansko resnem odraslem svetu.

Ljubljančanka je diplomirala iz fotografije na Akademiji na likovno umetnost in oblikovanje, trenutno pa končuje še magistrski študij grafičnih in interaktivnih komunikacij na Naravoslovnotehniški fakulteti. Poleg tega je kot grafična oblikovalka zaposlena v oglaševalski agenciji, kljub kreativni naravi poklica pa ji glina ponuja tisti dobrodošel pobeg v drugo sfero. Za glino ji pogosto zmanjka časa, sploh ker sam material zahteva veliko različnih procesov in časa, tako so njeni izdelki bolj ali ne omejeni na butično ponudbo.

Maja je rada ustvarjala že v otroških letih, večja kot je bila packarija, širši je bil njen nasmeh. Začuda pa se z glino sprva nikakor nista ujeli. Njeno ustvarjanje pri likovnem pouku se je pogosto končalo z dokaj čudnimi formami, ki so bolj kot na živalske figure spominjale na nezemeljska bitja. Danes je to ne bi več motilo. Pozneje, med študijem na akademiji, jo je glina pritegnila po zaslugi mentorice prof. Kristine Rutar. Takrat je bolje spoznala tudi tehnični vidik keramike – lončarsko vreteno, kar jo je spodbudilo k nadaljnjemu učenju. Za to je zaslužna predvsem umetnica Ines Kovačič, pri kateri je Maja pilila svoje znanje.

»Med delom se trudim opominjati, da popolnost ne obstaja; iskanje njenih približkov pa je pravzaprav precej dolgočasno. To je včasih kar težko ozavestiti, če si nenehno razpet med dva glasova – velikega, ki kar naprej pravi “Pobrusi še to, zgladi še ono”, in malega, ki pravi “J*beš, nisi stroj. Ti samo packaj.” In to je nekako tudi smisel Male Maje, navsezadnje tudi razlog, zakaj je oživela – predvsem kot opomin sami sebi, konec koncev pa tudi drugim,« pojasnjuje ustvarjalka, ki se je svoj čas vendarle prepustila glini, tako je nastala vrsta zanimivih keramičnih izdelkov. In porodila se je ideja, da bi v njih lahko užival še kdo drug, namesto da se prašijo v Majini omari.

Spletna trgovinica, sprva zastavljena kot pop-up shop, je ob odličnem odzivu prerasla v odlično prodajno platformo, kjer tudi danes lahko občudujete bodisi keramične izdelke ali printe. Fotografija je že od nekdaj Majina velika strast, njen najljubši medij in format.

»To je moja hrana za dušo. Seveda je tudi oblikovanje keramike, še bolj pa se mi zdi, da ji pristoji ime hrane za telo. To, da narediš nekaj z lastnimi rokami, da si v fizičnem stiku z materialom, da iz nečesa, kar je bila nekoč praktično zemlja oziroma kamen, narediš izdelek/predmet, ki ga bodisi lahko uporabimo bodisi samo občudujemo, nekaj, kar se ohrani tisoče in tisoče let … To se mi zdi neprecenljivo, sploh danes, ko z rokami predvsem še klikamo.«

Sama svoj slog oblikovanja gline opisuje z besedami delikatno krepak, organsko-spoliran, kontrastno-dualen, tudi sramežljivo-neustrašen. Če pa boste pokukali na njeno spletno stran, boste opazili vrsto izčiščenih in prvinsko zasnovanih oblik, navdahnjenih z organskimi formami in nepopolnostmi. Prav te izdelek naredijo še bolj poseben. Inspiracijo za ustvarjanje najpogosteje najde v vsakdanjem življenju, trenutkih in pojavih, za katere bi si sama želela, da ne minejo in se za vedno materializirajo v keramiki.

»Velik del tega predstavlja narava – zasnežene pokrajine in ples snežink pozimi, sprehodi po plaži ali brskanje po naplavinah na obali poleti; pobegi v tuje kraje, opazovanje neznanih ljudi, najljubša umetniška dela … oh in hrana! Hrana je ogromen izvir inspiracije – velikokrat si ravno po neki določeni jedi predstavljam, na kakšnem krožniku bi jo rada jedla, kajti ni vsak krožnik primeren za vsako vrsto hrane,« pove z nasmeškom. Navdušuje jo tudi glina kot taka, saj je nepredvidljiva in misteriozna.

»Mala Maja je šele na začetku svoje poti in jo zanima marsikaj. Je kot otrok v prodajalni z bomboni, le da so moji bombončki keramični – a poskusila bi prav vse,« o viziji znamke pove Maja, ki bi želela v prihodnosti še bolj izpiliti tehnično znanje, raziskati oblikovanje večjih glinenih izdelkov in preizkusiti najrazličnejše barvne palete in oblike.

Pod črto, želi si stopiti iz cone udobja. Verjame namreč, da je to najboljša pot za učenje, spoznavanje samega sebe, svojega delovnega procesa in navsezadnje za izoblikovanje svojega sloga. Prav tako pa bi se rada v prihodnosti še bolj prepustila organskosti materiala in njegovi brezmejnosti.

»Hkrati pa me vleče tudi v raziskovanje bolj nepravilnih, organskih oblik, spogledujočih se z malo plastiko. Želim si, da bi bilo v prihodnosti več nenavadnih, nepravilnih trenutkov, da bi dala brusilni papir na stran, se odpovedala procesu editiranja in pustila, da kosi zasijejo v tisti prvinski obliki in na tak način presežejo meje klasične namizne keramike.«

Več >>> www.www.mala-maja.com