Pandemija novega koronavirusa je že pred letom dni marsikatero službo preselila v domačo pisarno. Ideja o tem, da delamo od doma, v osnovi zveni super. Kaj je lepšega kot domača pisalna miza, hladilnik in bližina družine!? V resničnosti pa se je delo od doma izkazalo za dvorezen meč, medtem ko skrbimo za otroške obveznosti, šolanje ali zabavamo vrtčevske otroke, moramo pogosto opraviti še velik del svojih službenih obveznosti. Da o umazanem perilu v košu in posodi v pomivalnem koritu niti ne govorimo.

Domovi so se že pred letom dni spremenili v pisarne, učilnice, telovadnice, ateljeje … Nova realnost, ki jo je prinesla pandemija, je marsikomu pisana na kožo, saj si zjutraj brez naglice pripravi kavo in za pot v službo ne obtiči v koloni vozil, spet drugim pa je to prineslo pravo zmešnjavo. Službene obveznosti, ki smo jih prej lahko pustili na službeni pisalni mizi, so tako našle prostor v našem domovanju, še huje, na jedilni mizi. Kako torej v vrtincu dela od doma poskrbeti, da dan ni od jutra do večera podrejen službi?

»Veliko nas dela od doma in nekatera podjetja so že ugotovila, da je delo narejeno tudi, če nismo v pisarni. Predvidevamo lahko, da bo tudi v prihodnosti dela od doma veliko več, zato je pomembno, da si doma organiziramo prostor, ki bo temu namenjen. Poskrbite, da je  prostor dobro osvetljen ima prostor za mizo in udoben stol. Vaša domača pisarna naj bo prijetna, da se boste lahko osredotočili na delo,« svetuje strokovnjakinja za urejen dom Tjaša Justin.

Najbolj produktivni smo ob dobri dnevni svetlobi, zato, če le imate možnost, domačo pisarno vzpostavite ob oknu, ki ima dober razgled, da lahko vsaj za nekaj minut spočijete oči. Če to ni mogoče, bo dovolj že umetniška slika ali tabla polna navdihujočih misli. V kolikor ste za pisarno izbrali temnejši prostor, priskrbite zadostno mero svetlobe vsaj s svetili, stene pa naj bodo kar se da svetle. Mesto opremite z ljubimi predmeti, tako se boste vsako jutro boljše volje usedli k službenim obveznostim. Prosite otroke, da vam podarijo kakšno svojo risbo, ali pa na steno obesite nekaj družinskih fotografij.

Pomembna je tudi delavna rutina, saj se kaj hitro lahko zalotite, kako pospravljate garderobno omaro, medtem ko se kup s službenimi obveznostmi iz dneva v dan veča.

»Držite se delovnega urnika, kot ga imate v pisarni. Vsaj približno. Tako boste lažje ohranili produktivnost, kot če svoje delo razdelite čez cel dan. Če lahko, začnite delo približno ob istem času, vzemite si čas za kosilo in končajte z delom, kot bi končali če bi bili fizično v pisarni. Po končanem delu si delovno površino pospravite. Ne puščajte si stvari na mizi, ker vas bo to samo opominjalo na delo, ki še ni končano. Brez skrbi, bo počakalo do prihodnjega dne, ko ga boste zopet vzeli in predala,« je jasna strokovnjakinja.