Najboljše slovensko oblikovanje že četrtič na sejmu Maison & Objet

Zgodba slovenskega oblikovanja sega daleč v preteklost. Zato ni čudno, da se tisočletja dolga obrtniška tradicija še danes pozna v sicer sodobni in tehnološko napredni opremi za dom, ki jo letos že četrtič ponosno pošiljamo na enega največjih evropskih oblikovalskih sejmov, Maison & Objet v Parizu.

0

“Začetke slovenskega oblikovanja lahko prepoznamo v eni najstarejših lesenih konic puščic, ki jo je človek izdelal že pred 50 tisoč leti na območju Ljubljanice. Ali pa najstarejšega glasbenega inštrumenta, flavte iz medvedje kosti, stare 43 tisoč let, najdene pri Cerknem; ozrioma najstarejšega popolno ohranjenega, kar 5 tisoč let starega lesenega kolesa, najdenega na Ljubljanskem barju. Od začetkov človeštva so se napredki v tehnologiji dogajali prav na našem ozemlju, na stiku različnih civilizacij.” S takšnim uvodom nas v magičnost naše dežele in njenega oblikovanja ob skorajšnji otvoritvi sejma Maison & Objet v Parizu pospremi Jurij Dobrila iz Društva oblikovalcev Slovenije.

Globoko spoštovanje do narave in materialov, ki nam jih le-ta ponuja v uporabo, je torej zapisano v naši (geografski) DNK. Kot tudi želja po inovaciji, želja po estetiki in pa napredku. “Lahko bi rekli, da je slovensko oblikovanje zmes latinske romantike, nemške preciznosti in slovenske dobrosrčnosti,” še zapiše Dobrila. In res v vsakem kosu slovenskega oblikovanja začutimo duh po obrtništvu, pa tudi željo po prepoznavnosti – včasih na skromen, spet drugič na pompozen način.

Večina podjetij, ki se bo letos pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija predstavila na sejmu, ni industrijskih velikanov, pač pa so predstavniki družinskih ali majhnih podjetij z lastno proizvodnjo, kjer se poleg napredka posvečajo socialnim in okoljskim problematikam. Skrbno izbrana podjetja se bodo na sejmu imela priložnost srečati z arhitekti, oblikovalskimi studii in možnimi distribucijskimi in proizvodnimi partnerji.

3S design

3S design je družinsko podjetje: mama in dve hčeri svoje ideje snujejo skupaj – od prve skice pa do končnega produkta. Ob svojem delu izkazujejo ogromno znanja o obrtništvu, oblikovanju in kvaliteti produkcije. Na sejmu se bodo predstavile s svojim magnetnim sistemom 3S MAGNET: stensko oblogo s preprosto montažo in lahkim vzdrževanjem, na katero lahko poljubno namestimo magnetne dodatke, ki segajo od poličk, preko stojal za kuhinjske kuhinjske nože pa do držal za toaletni papir. Preprosto in elegantno torej, prilagodljivo okusu in potrebam, pa še funkcionalno in estetsko po vrhu.

Tokio.

Podjetje Tokio. je sodobna znamka pohištva in opreme za dom, ki jo je leta 2011 ustanovil Gorazd Malačič. V ponos jim je, da njihovi pohištveni kosi odvržejo vsakršno težo tradicije ali dediščine in namesto tega ponujajo pogled v prihodnost. Kljub temu pa se pri svoji produkciji vedno zanesejo na predane in natančne obrtnike in napredno – če Dobrilove besede vzamemo dobesedno, torej Slovencem v krvi zapisano – tehnologijo. “Izgled, izdelava in uporabniška izkušnja izdelkov podjetja Tokio. je zaradi vsega naštetega neprimerljiva,” zapišejo v katalogu.

Bernix.

Podjetje Bernix je mlada slovenska pohištvena znamka. Izdelujejo ročno izdelane, ekskluzivne kose pohištva z najvišjo kvaliteto, ki v sebi združuje klasično lepoto marmorja in sodobne oblikovalske prvine. Njihove kavne mizice, s katerimi se bodo predstavili na sejmu, so lahko ukrojene po meri in sicer iz podstavka iz jekla, kroma, medenine ali črno barvane kovine ter s ploskvijo iz različnih vrst marmorjev.

Donar

Podjetje Donar se v zadnjih letih intenzivno ukvarja z dobrobitjo in zdravjem svojih uslužbencev (kot prvo slovensko podjetje so uvedli šesturni delovnik!) in tako stopa v korak s časom, kar dokazuje tudi njihova nedavna produkcija. Dobitnik večih nagrad Red Dot je v stol Beatnik vgradil kvalitetne zvočnike, ki vam ob sproščanju ali delu v ergonomsko precizno oblikovanem stolu predvajajo vašo najljubšo glasbo; medtem ko so stoli Nico Less, Collodi in ‘telefonska govorilnica’ Chat Loop izdelani iz 100% recikliranega filca, ki zaradi svoje trdnosti ne potrebuje dodatnih konstrukcij, vijakov ali lepil. Zdravo za planet, zdravo za nas, torej.

Kauch

Tudi Kauch je družinsko podjetje z dolgo tradicijo izdelave oblazinjenega pohištva. Z novim oblikovnim pristopom so v nekaj letih osvojili ne le domači, pač pa tudi tuji trg; predvsem, ker k razvoju nove linije vedno povabijo priznane oblikovalce, ki h končnemu izdelku doprinesejo z lastno vizijo in zgodbo. Serija oblazinjenih sedišč Oto je npr. namenjena raznolikim uporabnikom, medtem ko njegova prepoznavna oblika pa v prostor vedno vnese pravo mero uglajenosti in mehkobe.

The Sign

The Sign je podjetje, ki se ponaša z dolgoletno tradicijo sledenja visoko-tehnološkim trendom. V svoji produkciji uporabljajo lasersko tehnologijo, ki jim zagotavlja tehnološko preciznost, ki v (vedno unikatne) kose lesa kleše z naravo navdihnjene oblike. “Navdihujejo nas čudovite oblike in materiali, ki jih najdemo v naravi … pa tudi ljubezen, veselje, žalost, majhne nepravilnosti in veliki grehi … vse, kar nas dela človeške.” Na sejmu se bodo predstavili z lesenimi svetili in dodatki za dom.

Sejem bo trajal od 6. do 10. septembra 2019 – vzporedno s pariškim tednom oblikovanja -, na sejmu pa se pričakuje okoli 120 tisoč obiskovalcev. Predstavitveno brošuro slovenskih predstavnikov najdete tu, več informacij o slovenski razstavi tu, ne zamudite pa niti vseh pohištvenih trendov, ki jih lahko spremljate na uradni spletni strani Maison & Objet.

Vir in fotografije: SPIRIT Slovenija, arhiv avtorjev

PUSTITE KOMENTAR

Vpišite svoj komentar
Vpišite svoje ime

VARNOSTNA KODA *