Glavno mesto dežele vzhajajočega sonca je s hišo Stairway House dobilo edinstveno arhitekturo, ki ponuja nov vidik urbanega bivanja na majhni kvadraturi.

Z več kot 38 milijoni prebivalcev je Tokio z okolico eno največjih velemest. Urbanisti uspeh tokijske metropole vsaj deloma pripisujejo sposobnosti območja po regeneraciji, kajti poleg nenehnega razvoja in oblikovanja prihodnjih scenarijev z umetno inteligenco japonska prestolnica vedno znova kaže, da je odprta za nove zgodbe in inovacije. Ta odnos načrtovalcem in prebivalcem Tokia omogoča domiselno izrabo omejenega prostora.

Dom okrog dinamične konstrukcije

Podobno je bilo tudi z načrtovanjem stavbe z imenom Stairway House – hiše z izstopajočim stopniščem, ki ponuja nov vidik urbanega razkošja na majhni kvadraturi. Edinstveni projekt je delo priznanega japonskega oblikovalskega studia Nendo. V studiu so pripravili premišljeno rešitev za domovanje dveh generacij. Oki Sato, ustanovitelj in glavni oblikovalec podjetja Nendo, je z organizacijo doma in vrta okoli dinamične stopniščne konstrukcije izpostavil temeljno načelo kompaktnega razkošja. Tako ni samo optimiziral prostora, temveč je stavbi podaril tudi unikaten značaj, pomen in dušo.

Povezovanje generacij

Naročnik projekta je petčlanska družina, ki si je želela hišo, v kateri bi se počutila sproščeno in svobodno. V oblikovalskem studio so si prizadevali, da bi generaciji – družinico z otrokom ter dedka in babico – povezali med seboj prek vrta in da bi hkrati, kot pravi ​​Oki Sato, “ohranili udobno razdaljo”. Potem ko je videl, kako so stopnice v dveh njegovih nedavnih javnih projektih služile kot živahno stičišče ljudi, je pri hiši zasnoval stopniščno konstrukcijo, ki nežno povezuje zgornji nadstropji in pritličje v diagonalni liniji. Tako je nastal dom, v katerem stanovalci najdejo svoj prostor varnosti in udobja.

S pogledom na jug

Hiša je umeščena na severno stran parcele, tako so pred njo dobili več vrtnega prostora. S stekleno fasado na južni strani objekta so poskrbeli za obilo naravne svetlobe v ambientu, obenem pa steklene površine omogočajo enostavno prezračevanje in ponujajo sproščujoč pogled navzven v vrtni prostor.

Stopniščna konstrukcija se začne zunaj, na samem vrtu, in zagotavlja obema generacijama – tako starim staršem kot tudi paru z otrokom prehod v hišo na dveh nivojih. Glavni vhod je v pritličnem delu stavbe, opazimo ga kar v stopniščni strukturi. Z vstopom skozi steklena vrata v prvem nadstropju, kamor stanovalce prav tako pripeljejo stopnice, je omogočen drugi prehod v hišo in iz nje.

Okno na ravni strehi

Navzgor se stopnišče postopoma zožuje in se zaključi z velikim oknom za ravne strehe, skozi katerega stanovalci lahko stopijo na streho hiše. Na spodnjem delu pa se široka stopniščna gmota v ravni liniji zlije z dovozom, ki se povezuje s cesto in širi v sosesko.

Zeleno obilje

Notri in zunaj so po stopnicah razporejene rastline v posodah. “Sto loncev sem razporedil naključno, kot da posedajo na stopnicah,” pravi Oki Sato. Tako se celotna struktura zdi kot vrt, ki prihaja v hišo od zunaj. Podlaga za lončnice in vrtne rastline, ki so “ugnezdene” na hodnih ploskvah, je le ena izmed mnogih vlog, ki jih ima stopnišče. Čemu torej še služi ta arhitekturni element?

Minimalizem v kopalnici

Pod stopniščem se nahajata kopalnica in shrambni prostor. Oki Sato je sanitarne prostore opremil z armaturami podjetja Axor v brušenem črnem kromu, pri čemer ga je navdihnila zgodnje modernistična estetika purizma, ki se ponaša s čistimi linijami in brezčasno geometrijo, kar po njegovem mnenju lepo dopolnjuje mirno, minimalistično estetiko stopnišča hiše.

Tudi kad in prha sta od istega proizvajalca, le da iz kolekcije italijanskega oblikovalca Antonia Citteria. Tako se tudi prostor vodne intime odlično ujema s poetičnim duhom nenavadnega doma.

Fotografije: Daici Ano, Takumi Ota