V času digitalne dobe, ko si kupec skoraj vedno najprej ogleda potencialno nepremičnino na spletu, je pomembno, da ta naredi pozitiven vizualen prvi vtis. Lepo urejene in stilirane nepremičnine lahko zvišajo prodajno ceno za približno 10 %. Stilist nepremičnini lahko izboljša razporeditev pohištva in uporabnost prostora, pomembno pa je, da stilira s sodobnim pohištvom in dodatki, saj tako pritegne širši krog kupcev.

Prodajalcu nepremičnine mora biti v interesu, da pritegne čim več potencialnih kupcev

Tako kot model potrebuje urejeno pričesko in make-up za fotografiranje, tako potrebuje tudi nepremičnina strokovno pomoč pri stiliranju in predstavitvi za prodajo. V tujini prodajalci nepremičnin zelo veliko uporabljajo storitve profesionalnega stilista, fotografa in dobrega nepremičninskega agenta. Veliko je odvisno od nepremičninskega agenta, kako bo predstavil nepremičnino in kako bo zanjo iztržil čim višjo ceno. Nepremičninski agent je vaša povezava s kupci in izkušen agent bo imel seznam vročih kupcev, ki so pripravljeni na nakup. Brez dobrega agenta in dobre predstavitve lahko vaša nepremičnina stoji na trgu mesece, s čimer lahko dobi negativen pridih.

V tujini je veliko lastnikov, ki v času prodaje ne živijo v hiši ali stanovanju, zato sta stiliranje in predstavitev lažja, saj jim ni treba za vsak ogled pospravljati. Tovrstni lastniki največkrat najamejo pohištvo in dekor za približno 4-6 tednov z možnostjo podaljšanja, če se nepremičnina ne proda v tem času. Na primer v Avstraliji je nepremičninski trg močan in je trenutno povprečna nepremičnina na trgu od 30 do 50 dni, odvisno od lokacije in cene.

Kaj pomeni stiliranje nepremičnine za prodajo?

Pri stiliranju ne gre za popolno prenovo, gre za osvežitev nepremičnine predvsem s pohištvom in zanimivimi dodatki, priporočljivo je morda le beljenje, če so stene umazane ali pa morda v premočnih barvah.

Namen primerne postavitve pohištva, stenskih slik, dekorativnih izdelkov, kot so vaze, okrasne blazine, in ureditev prostora na splošno je ta, da naredimo nepremičnino bolj moderno in kupcu prijazno. Nered, navlaka, zastarelo pohištvo, temačnost – vse to lahko odvrne potencialnega kupca. Medtem ko prostor, ki je na sveže pobeljen in osvežen s svetlimi nevtralnimi barvami, s primerno osvetlitvijo in tudi vonjem pritegne še tako zahtevnega kupca.

Številni kupci si težko predstavljajo, kako bi izgledala nepremičnina s primernim pohištvom in dekorjem

Pri stiliranju za fotografiranje in pri samih ogledih je pomembno, da pospravimo osebne predmete, s čimer damo kupcu večjo možnost, da si lažje predstavlja svoj nov potencialni dom. S stiliranjem ustvarimo in ponazorimo podobo življenjskega sloga, ki ga nepremičnina ponuja, in kupca čustveno povežemo z nepremičnino.

Stilirana in posodobljena hiša za prodajo pritegne več kupcev

Preden se odločite za prodajo nepremičnine, razmislite, koliko denarja ste pripravljeni vložiti v manjše posodobitve, ki bi pripomogle k boljšemu rezultatu prodaje. Ni potrebna prekomerna investicija pred prodajo, manjše posodobitve, kot so odstranitev navlake, beljenje in stiliranje, pa lahko močno vplivajo na končni rezultat.

Na primer svetla kuhinja veliko bolje pritegne kupca kot kuhinja s temnimi kuhinjskimi omaricami. Te se da poceni osvežiti s primerno barvo, če seveda material in proračun to dopuščata. Prav tako lahko z barvo osvežimo ploščice v kopalnicah, vendar moramo paziti, v katerem cenovnem razredu prodajamo nepremičnino, saj lahko pobarvane ploščice delujejo ceneno. Veliko naredimo že z odstranitvijo navlake, odstranitvijo osebnih predmetov in s pospravljanjem na splošno, piko na i pa damo s stiliranjem in svežim dekorjem tako v kuhinji kot kopalnici.

Iz osebnih izkušenj lahko povem, da se lepo stilirana nepremičnina proda hitreje in velikokrat za višjo ceno. Če nam proračun dovoljuje posodobiti zastarele kose pohištva in dekorja, lahko posodobimo tudi na tak način, saj nemalokrat kupec kupi nepremičnino s pohištvom vred.

Fotografije: Alenka Dirnbek (styling za Coco Republic)