V Cankarjevem domu je do 30. marca 2026 na ogled razstava Oblikovalski presežki 2025, ki že tradicionalno povzema najbolj izrazite dosežke domače oblikovalske scene. Ob odprtju razstave so podelili tudi priznanja, s katerimi vsako leto osvetlijo ustvarjalce, projekte in ideje, ki so pomembno zaznamovali slovenski prostor. Kot poudarjajo v društvu, so nagrajenci tisti, »ki s svojim delom vzpostavljajo kakovost, kritičnost in kulturno širino oblikovalske stroke«.
Osrednje priznanje, nagrado Staneta Bernika za življenjsko delo, je prejel Matjaž Deu. Ustvarjalec različnih realiziranih in nastajajočih oblikovalskih ter tudi arhitekturnih potez, čigar zamisli so na idejni ravni vedno znova aktualne. V društvu so izbor nagrade utemeljili kot, »dolgoletno ustvarjalno delo, nesebično kolegialno delovanje, globoko spoštovanje tradicije in kulturne dediščine, pedagoško delo in prizadevanja za širšo uveljavitev oblikovalske stroke.«
Priznanje za oblikovalski presežek je letos pripadlo ekipi projekta Azija v Ljubljani pod vodstvom Danijele Grčić in Katjuše Kranjc. Projekt po oceni komisije odlikuje kompleksnost in izjemna strokovnost, vezani predvsem na poglobljeno razumevanje tujega okolja in kulture, ter velik premislek pri predstavitvi le teh v našem lokalnem okolju. V društvu poudarjajo, da bi številni eksponati morda zahtevali vsak zase lastno interpretacijo, vendar so v sklopu celovitega projekta avtonomno oživeli pred slovensko javnostjo.
Priznanje za oblikovalski dosežek so letos podelili dvema projektoma – The Tasting Room Roberta Kluna ter Kafe FGG Mateje Panter. Prvi izstopa kot ambient, ki se igra z materialnostjo in taktilnostjo ter gradi na dramaturgiji prostora. »Podoba ambienta kaže na številne različnosti, ki pa se kot celota skladajo v skupno pripoved. Lahko bi sicer pričakovali enotnejšo opremo, pri kateri bi podobo gradili predvsem izdelki na policah, a s pogumnim združevanjem različnih elementov, oblik in tudi značilnih prvin našega okolja celota zaživi v duhu svojevrstnega bogastva, ki od vsakega obiskovalca pričakuje raziskovalno vnemo. Znotraj povsem hektičnega širšega prostora letaliških zgradb se tako znajde prostor, ki se navzven navezuje na širše dogajanje, hkrati pa pritegne obiskovalca in njegovo sodelovanje na bistveno bolj osebni ravni,« so zapisali v Društvu slovenskih oblikovalcev v utemeljitvi.
Kafe FGG, interni gostinski lokal Fakultete za gradbeništvo in geodezijo, pa si je priznanje prislužil zaradi večpomenske in vsebinsko zanimive realizacije. V društvu so v utemeljitev zapisali: »Vključuje gradbene prvine, del objekta fakultete in predhodne avtorske kreative, ki se ponaša s spomeniško zaščito. Kljub številnim omejitvam in predvsem nujnosti interpretacije okoli gradbenega dogajanja je objekt nastal kot svojevrsten preplet ozračja na gradbiščih, kjer se medsebojni odnosi dogajajo v skoraj improviziranih ambientih, in novodobnih potreb druženja različnih generacij pripadnikov gradbene stroke. Simbolična stena kart, ki prikazujejo številne objekte, se zdi kot motivator – izziv naslednikom. Majhen prostor z rdečo zaveso daje občutek številnih skrivnostnosti in zdi se, da se bodo prav tam dogajale izjemno pomembne odločitve.«
Priznanja Daljnogled, namenjeno najmlajšim ustvarjalcem, so podelili Gaji Zadravec za Nostalgijo, Katji Bradač za Prosojne ponjave in Rebeki Pajek za Prehajalce. Gre za priznanja, ki jih Društvo podeljuje najboljšemu avtorju ali skupini avtorjev, ki v času prijave dela še niso dopolnili 30 let starosti.

