Les je čudovit, pa tudi nadvse univerzalen, saj ljudem že tisočletja služi za izdelavo najrazličnejših predmetov, od hiš do pohištva in celo glasbil. Luka Groboljšek, sicer ekonomist, a po srcu glasbenik, pa je šel še korak dlje. Tako je nastala znamka Pianissimo, ki združuje lepoto glasbe s toplino in umetnostjo ročne obdelave lesa.
Zgodilo se je pred leti, ko je Luka pohajkoval po Siciliji in zgolj iz radovednosti vstopil v prodajalno kadilskih pip, ki so mu bile kot izdelek že od nekdaj všeč. Še več, pipe so ga tako prevzele, da je iz trgovinice odšel kot eden redkih nekadilcev s pipo v rokah. Nikakor ni mogel odtrgati oči od tega umetelno izdelanega predmeta, in bolj kot jo je opazoval, bolj ga je zanimalo, kako je narejena.
Ker ga že od nekdaj zanimajo materiali, tehnologija in postopki izdelave, je bilo le vprašanje časa, kdaj bo sam zavihal rokave in se lotil dela. Tako je leta 2019 začel izdelovati kadilske pipe, ob tem pa so se v njegovi glavi porajale nove in nove ideje o tem, česa vse bi se še lahko lotil. Dobil je idejo, da poveže glasbo, v katero je vpet že od samega otroštva, in rokodelstvo. Leta 2023 je stopil na samostojno pot in tako je nastala znamka Pianissimo.
V njej je Luka združil več kot 18 let izkušenj s področja pohištvene in glasbene industrije, a glavni krivec za znamko ‘Pianissimo’ je figurica, ki je nekega večera nastala iz odpadnih delov stoletnega klavirja. Od tod ime, logo, pa tudi maskota znamke.
»Pianissimo združuje lepoto glasbe s toplino in umetnostjo ročne obdelave lesa, zato se trudim, da so vsi izdelki poklon rokodelstvu, umetnosti in trajnosti. Izdelujemo ročno izdelane produkte iz masivnega lesa, ki črpajo navdih iz sveta glasbe in so zasnovani kot unikatni poudarki za estetsko dovršene notranje ambiente, na primer bari za viski, konjak ali vino iz starega pianina, luksuzne vitrine, mize in solatni bari iz koncertnih klavirjev, unikatna stojala za obleke in kitarski regali, ki so prav tako plod lastnega dizajna in ustvarjalnosti,« nam več o znamki pove Luka.
Če je bila Lukov prvi izdelek pipa iz toskanskega briarja in zagorske češnje, pa je prvi izdelek, ki ga je izdelal pod okriljem Pianissima, unikatno stojalo za šest kitar. Nanj je upravičeno ponosen še danes, saj je plod njegove lastne domišljije in oblikovalskega pristopa. Hkrati pa lahko s svojo podobo in kakovostjo stoji ob boku največjim proizvajalcem tovrstnega pohištva. Luka se pod izdelavo izdelkov podpisuje kar sam, zelo uspešno pa sodeluje tudi z lokalnimi podjetniki in obrtniki, ki mu včasih priskočijo na pomoč. Drug drugega dopolnjujejo in si izmenjujejo znanje, kar je ne nazadnje tudi čar podjetništva in medsebojnega sodelovanja.
Pianissimo pa ima tudi pomembno trajnostno vrednost. »V svetu se zavrže več 100.000 ton glasbene opreme in glasbil letno. Zakaj?! Vsako glasbilo ima svojo zgodbo, včasih staro tudi več kot 100 let. To so leta, polna tradicije, glasbe in spominov. Namesto da bi se ta glasbila na koncu za vedno zavila v tišino, jim vdahnemo novo življenje. V vsako tipko, vsako struno, vsak košček lesa. Njihova zgodba tako živi dalje, v novi obliki umetnosti,« pojasni ustvarjalec, ki se v želji po ohranjanju dediščine in ustvarjanju estetsko dovršenih izdelkov podpisuje pod ročno izdelane bare za viski, konjak in vino iz starih klavirjev ter druge unikatne izdelke. Vsak kos, ki pride iz Lukove delavnice, je edinstven dokaz brezčasne elegance.
Večina instrumentov prihaja s slovenskega trga rabljenih glasbil. Luka pri tem daje prednost klavirjem, ki imajo že pred obdelavo nek poseben čar, bodisi estetsko prednost ali zgodovinsko vrednost. Kot pove, za prav vsak klavir, ki se znajde v njegovi delavnici, točno ve, kdaj je bil izdelan, od kod prihaja, za nekatere pa celo, katere operne napeve in pevce je s svojo melodijo spremljal: »To je to, kar me ločuje od drugih. Da na koncu iz rok dam izdelek tako bogat z zgodovino, da se o njem lahko pogovarjaš ure in ure.«
S preoblikovanjem in ohranjanjem starih glasbil v pohištvo po meri ohranja zgodovino, hkrati pa zahtevnim strankam ponuja prefinjen osrednji del za njihove domove ali salone. Med izdelki izpostavi prvi konjak bar, ki ga je izdelal iz pianina z letnico 1922. Glasbilo je bilo v izjemno slabem stanju, kljub temu pa mu ga je uspelo predelati ter obnoviti vseh 216 oglaševalnih pinov in strun, vseh 88 tipk in ohišje ter mu tako vdahniti brezčasnost. Ni čudno, da ga še danes navdušuje s svojo mogočnostjo in eleganco.
Luka se zaveda, kako omejena je tovrstna ponudba na trgu. Zato je Pianissimo zastavil tako, da ima dober potencial, da tudi na globalni ravni postane vodilna znamka za izdelavo vrhunskih barov, vitrin in drugega pohištva iz starih klavirjev in drugih glasbil. »Prav tako želim, da na trgu dobijo veljavo tudi lastni glasbeno-tematsko naravnani produkti iz masivnega, ki jih oblikujemo in izdelujemo ročno v Zagorju ob Savi,« še pristavi za konec.
Fotografije: Robi Verbajs